Gezocht: hardhouten parasolstok 48 mm diameter

KlasseKlus

Actieve deelnemer
18 aug 2016
85
7
Midden-Drenthe
Hallo allemaal,

De stok van onze parasol is gaan rotten en moet vervangen worden. Ik zoek daarom een hardhouten ronde stok van 2700 mm lang met een diameter van 48 mm. Nu vind ik op internet genoeg ronde stokken, maar die gaan niet dikker dan 45 mm (trapleuning).

Een stok op maat laten maken (draaien) kost waarschijnlijk hetzelfde als of meer dan een compleet nieuwe parasol, dus dat lijkt geen optie.

Hebben jullie nog suggesties of adresjes?
 

KlasseKlus

Actieve deelnemer
18 aug 2016
85
7
Midden-Drenthe
@Nico, Bedoel je om de bestaande stok (het deel dat nog wel goed is) te verlengen met een nieuw deel?Heb ik overwogen, maar enerzijds ben ik bang dat de "las" dan een zwakke plek wordt, en anderzijds zit ik dan nog steeds met het probleem hoe ik aan een nieuw stuk 48 mm rondhout kom van ca. 70 cm lang. Ik heb geen draaibank en met de schaaf ben ik ook bepaald geen held... 😉
 

KlasseKlus

Actieve deelnemer
18 aug 2016
85
7
Midden-Drenthe
Deze kende ik nog niet, maar inderdaad, vuren... Ik vrees dat dat niet voldoende duurzaam is. De parasol staat eigenlijk altijd buiten, ook in de winter. Wel met een hoes eromheen, maar het onderste deel staat door de tuintafel heen en is dus blootgesteld aan weer en wind. Daarom voorkeur voor (tropisch?) hardhout.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Wij verkochten hier stalen elektra buis voor. Maat 2 duim union rood. Niet de mooiste oplossing maar het werkt. Anders laten draaien. De meeste hobbydraaiers komen niet boven de meter lengte uit. Succes.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
KlasseKlus .. zelfmaken? Maak een lange smalle bak van 2800 mm waar een vierkante balk van zeg 60 mm in kan rond draaien en gebruik een bovenfrees om hem te vlakken en zo rond te worden. De bovenkant van de bak is de geleider van je bovenfrees. Als de balk niet in het juiste formaat te krijgen is kun je hem samenstellen. grtz Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.