Houten vlonder op beton

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Hallo allen,

Een maat van mij wilt een houten vlonder op zijn betonnen balkon plaatsen. Nu hebben wij hier beiden niet veel kaas van gegeten, maar ik heb wellicht iets meer affiniteit met het te gebruiken materiaal.

Exacte maten heb ik nog niet, dit kwam ter sprake op een vergevorderd stadium van een BBQ en details opslaan was nutteloos geweest. Dat komt later wel ;-)

Nu zit ik eigenlijk meer met een concept vraag. Ik vroeg mij namelijk af of het frame op het beton vastgeschroeft moet worden, of dat het los bevestigd kan worden.

Het idee dat ik op het moment heb, is een frame dat op rubberen tegeldragers, die zorgen voor frictie en zorgen ervoor dat de dragers en liggers niet direct in contact zijn met het beton, dat zou dan rot moeten voorkomen.

Is schroeven dan nog nodig? En zijn de 'verticale' dragers binnenin het frame eigenlijk wel nodig?

'Concept tekening'
Houten vlonder op beton.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.