Zagen in Einighausen 2018

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik vind het wel een debiele snelheid voor zo'n machine. En gezien de hoeveelheid (hoeweinigheid) zaagsel die er per zaagbeweging geproduceerd wordt, heb ik ook de indruk dat het nogal inefficient verloopt. Daarbij denk ik ook aan alle niet-motorische plankenzagen en raamzagen (wind- en watermolens dus) die ik heb gezien, zowel in het echt als op video - die zagen heel veel kalmer.

Maar ik kan het helemaal mis hebben - ik wordt niet gehinderd door enige mechanische achtergrond in deze...
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Ik heb de laatste tijd regelmatig last dat ik de filmpjes niet kan afspelen.... Ik zie alleen een zwart vak?
Waar ligt dit aan?
Zo ook hier kan ik het filmpje niet zien, een volgens mij ligt dat ergens bij mij?
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
De zaagbeweging is erg snel, maar de doorgaande beweging van de balk relatief traag dus ik denk dat het dat redelijk meevalt.
Wel kan de zaag goed heet worden en wellicht brandsporen in het hout veroorzaken met deze snelheid en neerwaartse druk van het gezaagde stuk?
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
ik heb een aantal van dit soort machines gezien op de great steam fair in dorset uk die draaien ongeveer net zo snel
 

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
Leuk filmpje, maar het lijkt me een kleine stap naar een lintzaag machine. Op de een of andere manier lijkt het op deze manier erg in-efficient. Het lijkt me een boel massa die steeds moet starten en stoppen. Zaagt de zaag beide kanten op?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.