Gezocht: compacte combinatiemachine

JelleD

Nieuw lid
17 jun 2018
6
0
Dag woodworkers, helpen jullie een hobbyist een trapje omhoog? Ik zoek al lange tijd een compacte combinatiemachine. Met compact bedoel ik: past door een standaard deur en neemt niet meer dan 1m2 in beslag. Hier moet hij in elk geval aan voldoen:

- kantelbare zaag
- frees / toupie
- van diktebank
- vlakbank
- goede langsgeleider
- goede staat

En bij voorkeur ook:
- kleine loopwagen
- verrijdbaar
- sterke voorkeur: 230v
- langgatboor
- compleet met accessoires

Ik kwam zelf uit bij een lurem of Metabo maxi 26 plus, of een scm minimax c26 genius. Voor zover ik kan zien past dat net. Ook van Rema kom ik soms iets tegen dat bijna voldoet. Ik zie veel mensen de oude scheppach hm2 tippen, maar het ombouwen lijkt mij teveel gedoe en ik vind er geen in echt goede staat.

Budget: max 2000 euro, tenzij in perfecte staat

De gouden tip verdient een goede fles wijn!
 

JelleD

Nieuw lid
17 jun 2018
6
0
Ah! Natuurlijk ken ik het inmiddels, zag een prachtige staan op marktplaats ook. Alleen tot dusver heb model gevonden dat door een deur past. Ken jij er een toevallig?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
De Lurem en de Metabo zie ik beiden voor het eerst, ze lijken mij op het eerste zicht ook veel met mekaar gemeen te hebben? Spijtig dat de roltafel niet vlak tegen het zaagblad staat, maar verder lijken het mij allebei heel goede opties voor jou. Succes!
 

JelleD

Nieuw lid
17 jun 2018
6
0
Ja, voor zover ik na kan gaan zijn de lurem maxi 26 en de Metabo multi 26 exact hetzelfde. Prachtige machines. Nadeel volgens mij is dat functie wisselen moet door de riem te verleggen...

Corné, als het hem wordt komt die wijn jouw kant op!
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik ga dit onderwerp zeker volgen
Ik ben me ook aan het oriënteren
Voor een compacte 220v combinatie machine
Er is genoeg moois te koop
Zo heeft mede forum genoot BRI
Een scm c26
En anthor een hammer
Wat ik me af vraag of de robland nog steeds zo on nauwkeurig is
Succes met je zoek tocht
Mvg Leroy
 

JelleD

Nieuw lid
17 jun 2018
6
0
Corné! Het lijkt er sterk op dat we er uit gaan komen over die lurem. Mooie machine. Aardige man. Stuur maar vast een adres en wat je graag drinkt in een privé mail voor het geval dat!
 

JelleD

Nieuw lid
17 jun 2018
6
0
De scm c26 lijkt mij ook een droommachine. Nog niets kunnen doen met mijn hoofdprijs in de schuur. Maar het ziet er wel geweldig uit allemaal. Ik laat het weten!
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Hey hallo
Ik ga dit onderwerp zeker volgen
Ik ben me ook aan het oriënteren
Voor een compacte 220v combinatie machine
Er is genoeg moois te koop
Zo heeft mede forum genoot BRI
Een scm c26
En anthor een hammer
Wat ik me af vraag of de robland nog steeds zo on nauwkeurig is
Succes met je zoek tocht
Mvg Leroy

Ik heb een deel van de C26, dwz, de ST1. Erg fijne machine, ik was er nét iets overtuigder van dan de Hammer, waarom exact kan ik mij niet direct voor de geest halen, hij was in ieder geval wel goedkoper.

Robland lijkt mij niet 'zo' onnauwkeurig, maar wat ik er van begreep is dat je die toch vaker zal moeten stellen. Ik heb 1 keer alles gesteld, en de machine in maart ontvangen (jaar ervoor besteld), daarna niet meer. Alles is nog haaks.

Moet wel zeggen dat ik de stofafzuiging niet bijzonder vind, en de manier waarop je een zaagblad plaatst weinig fraai (via luikje in de machine.... ja echt), maar verder erg tevreden ben.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
601
57
Provincie Zeeland
Jelle heeft de Lurem ondertussen in gebruik en zoals beloofd heeft hij de gouden tipgever een fles wijn opgestuurd. Jelle bedankt! Wat hebben we toch een mooi forum zo met elkaar!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.