Compressor vraag

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Een vochtafscheider hoort er eigenlijk standaard op, en dan zo dicht mogelijk bij de compressor, dan houd je de leidingen / slangen schoon.


hangt er wat vanaf wat je gaat doen. Ik doe voornamelijk aan zandstralen, dus voor mij is het erg belangrijk dat er een vochtafscheider zo dicht mogelijk bij de cabine zit, dus zo ver mogelijk van de compressor. Dit omdat de lucht dan langer tijd heeft gehad om te condenseren waardoor je alles afvangt.

Idealiter wil je er eigenlijk eentje op je compressor hebben zitten en dan nog eentje aan je straalcabine.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Gebruik nooit een olievernevelaar, je slangen raken vervuild en dat krijg je er nooit uit, tenzij je aparte slangen gebruikt voor schoon werk. Alleen persluchtgereedschap heeft olie nodig, en je kunt dan rechtstreeks op het gereedschap een vernevelaar plaatsen, zoals deze: https://www.toolstation.nl/shop/Aut...ppelingen+&+Slangen/sd410/Olienevelaar/p13448

Heb zo vernevelaar gehad maar die heb ik gauw weg gedaan. Heb deze: gemonteert op een houder en daar aan elke kant een koppeling. Gebruik er wel een vaste slang voor. vind ik persoonlijk fijner werken.
 
P

Pel

Guest
Nu er toch meerdere forumleden hier een vraag stellen over een compressor, maak ik geen apart topic aan. Ik las hier over het ontluchten van de compressor wegens condenswater in de tank. Ik heb hem ontlucht onder de tank zit een kraantje, wilde hem opstarten maar hij deed niks meer, nog enkele keren geprobeerd niks noppes er kwam geen geluid meer uit. Ben op internet gaan kijken vond iets van tegendruk zodat hij zijn slag niet kan maken, maar veel verder kwam ik ook niet, https://blog.indi.nl/alle-berichten/veel-voorkomende-storingen-bij-compressoren/ De volgende morgen weer geprobeerd, en hij sloeg gelukkig meteen weer aan, wat het nu geweest is, ik weet het niet ik denk misschien de druk?:confused:

Groet Pel.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Compressoren kunnen juist niet starten als de leidingen wel onderdruk staan, daarom worden de leidingen ontlucht als de motor afslaat (en hoor je pssst elke keer als de motor uit gaat)
Dus een lege tank kan het probleem niet zijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.