Eiken Tuinbank

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Gister is deze tuinbank geleverd aan de klant.

Het is een stevige eiken Tuinbank en staat goed in de olie.
Ik heb een hoes meegeleverd aan de klant zodat hij als het hard regend lekker onder een hoes kan staan.
Zo gaat hij vast lang mee!

Helaas geen proces foto`s of verslagje. Momenteel moet m`n tempo omhoog om m`n boterhammen te verdienen. Wellicht over een tijdje weer meer foto verslagen.

Bubberman Tuinbank 0.jpg

Bubberman Tuinbank-2.jpg

hoes.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mooi geheel inderdaad!

Met wat heb je het geheel behandeld, en op welke ondergrond komt de bank te staan? Ik ben wel nieuwsgierig naar het afgeven van het looizuur.. De meningen lopen nogal wat uiteen, maar ik (en een vriend) hadden ondanks behandelen met (de verbeterde hout-)olie nog altijd last van zwarte vlekken op de terrastegels.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
+1 heel erg mooi !
Heb je de zonnestralen alleen verlijmd, of ook nog op een andere manier vast gezet ?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Mooie bank zo!

Met wat heb je het geheel behandeld, en op welke ondergrond komt de bank te staan? Ik ben wel nieuwsgierig naar het afgeven van het looizuur..

Als ik zo naar de foto kijk zit er iets onder de poten. Kan zo niet zien wat, maar ik denk dat de eiken poten niet direct met de ondergrond in contact komen en daardoor geen vlekken zullen geven op de terrastegels?
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Dank voor alle mooie complimenten!

Ik heb het meubel afgewerkt met Impregneer olie en hardwax olie van de Cokerije.
https://www.hout-olie.nl/contents/nl/d265_hardwaxolie.html

De zon zit vast geschroefd. Mede met het idee dat de zon los geschroeft kan worden en extra onderhouden worden. Zodat er na verloop van tijd een kleur verschil zal komen tussen bank en de zon. Maarja. ik praktijk zal blijken of de klant dat ook echt zal doen. Vast niet haha.

Er ziten inderdaad stukjes snijplank aan de onderkant. Meer om er geen voch in te laten trekken. Ik had geen rekening gehouden met de tegels die zwart zouden worden.
z Bubberman Tuinbank voetje.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mooi idee wel, hopelijk wilt de klant er inderdaad ook die moeite insteken :)

@klusrob: Bij mijn ouders bijvoorbeeld, is het een eiken blad wat op een alu onderstel geschroefd staat. Je ziet mooi de vorm van het blad op de tegels, waar het water overal van de rand afdrupt.
 
P

Pel

Guest
Mooie stevige bank Niko, zou wel tegen de klant zeggen dat hij er af en toe eens olie op doet anders gaat het hout vergrijzen. De zon die je erin gemaakt hebt is heel toepasselijk, mooi.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.