hoogte tafels ?

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
zou binnenkort graag een eettafel gaan maken maar vraag mij af wat is de standaard hoogte en hoe zit dat dan met de verdeling met tafel hoogte,zithoogte van de stoel alsook stoel armleuning en onderkant van het tafelblad ? zijn daar mss regels of een berekening voor alvast bedankt


mvg sp3ts3r
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ik weet dat hier standaard maten voor zijn. welke , dat moet ik je verschuldigd blijven.

toch vraag ik mij af of standaard nog voldoet in deze tijd, met de lange benen bijvoorbeeld :?
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Lange benen zijn het grootste probleem niet, het zijn de dikke billen van de oma's die het doen.
"De dozen van pandora " :eek: zoals Toon Hermans zo zalig zong.
 

A.N

Actieve deelnemer
sp3ts3r zei:
zou binnenkort graag een eettafel gaan maken maar vraag mij af wat is de standaard hoogte en hoe zit dat dan met de verdeling met tafel hoogte,zithoogte van de stoel alsook stoel armleuning en onderkant van het tafelblad ? zijn daar mss regels of een berekening voor alvast bedankt


mvg sp3ts3r

De zithoote van stoelen is meestal 47/48 cm.
Eettafels variëren in hoogte van 75 tot 80 cm.

Als vrije hoogte van de grond tot aan de onderkant van de regel/scheen in een tafel met laden wordt meestal 64 cm aangehouden bij normale eetkamerstoelen zonder armleuning.

Voor stoelen met armleuning ligt de vrije hoogte die nodig tussen 67 en 70 cm.
Er zijn armleuningstoelen die daar (70cm) nog boven komen maar dat zijn uitzonderingen.
 

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
bedankt voor de reacties had eens op het net gezien en vond iets kan ik het zo stellen dat tafel hoogte en zit hoogte ongeveer een 20 cm verschillen ?


mvg sp3ts3r
 

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Mij is geleerd op school dat een tafel inderdaad 750-800mm hoog is (de meeste zijn geloof ik 770 om precies te zijn) Zitvlak hoogte bij een stoel is rond de 450mm en de armleuning is altijd 230 mm hoger dan je zitvlak. Met armleuningen op je stoel zul je altijd het een en ander moeten compenseren in maten om alles goed uit te laten komen. Zolang je goed zit is dat voor de rest geen probleem.
 

houtmerk

Nieuw lid
15 jan 2011
1
0
De tafels van jaren terug zijn gemiddeld 77cm. De moderne tafels zijn aangepast op de moderne stoel. De standaard maat van een nieuwe tafel zit nu tussen de 74 & 75cm. De gemiddelde breedte die genomen moet worden per stoel is ongeveer 60cm. Het aantal stoelen bepaald de tussen afstand van de poten, de lengte van het tafelblad.

Succes.

Groet,

Stijn van Oorschot

http://www.houtmerk.nl
http://www.oormerk.com
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.