Mijn eerste draaisels

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Een poosje geleden kocht ik mijn eerste draaibankje.
Nu heb ik er een setje draaibeitels bij gekregen met mijn verjaardag, dus nu kan ik pas echt aan de slag.
Ik heb wat berken liggen dus een afval stukje ingespannen en aan de slag.
tollen.jpg

Het is aardig gelukt al denk ik dat de beitels beter geslepen kunnen worden.

Het volgende projectje gaat een vogelhuisje worden. gemaakt van vuren.
 
P

Pel

Guest
Goed gelukt die tolletje, met scherpe beitels kun je mooi glad draaien en hoef je nog licht na te schuren.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Leuk....
een cursus of iemand die je de grondbeginselen kan leren is wel érg fijn (vooral zien wat je dan goed of fout doet)
ik heb bij Ronald Kanne een cursus gedaan, leuk en leerzaam, daarmee voorkom je dat je verkeerde techniek aanleert
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Mooi gedaan en draaien is een erg leuke bezigheid. Je weet ongetwijfeld van de vereniging Radius en in de buurt van Renkum zit vast wel iemand die je verder op weg kan helpen. Ik ben bij Adrie Bezemer geweest voor een ochtend draaien en dat heeft me veel geleerd.
 

plamers

Actieve deelnemer
18 jun 2012
44
11
houtkever afd. Arnhem Nijmegen op zaterdagmorgen hun bijeenkomsten in Oosterbeek
zie bij radius wanneer dan ben je van harte welkom
en of bij mij in DRiel
gr Piet Lamers
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Bedankt voor de positieve reacties. Helaas moet ik vaak werken op zaterdag en avonden. Dus verenigingsleven is bijna onmogelijk. Ik heb de instructie filmpjes van Radius bekeken. En natuurlijk die van anderen ook. De stand van de beitels en de manier van slijpen weet ik nu in theorie. Het is nu dat ik het vaker moet doen om automatisme te krijgen. Ik heb de dag van openhoutdag vrij en dat probeer ik ook zo te houden zodat ik kan kijken bij ervaren draaiers.

Gr Marcel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.