Grote vaas in coniferenhout

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
De laatste stap, het afdraaien van de voet voor de klauwplaat, en het verwijderen met beitel van de stomp waar het tegencenter opzat. Dan nog het midden van de onderkant schuren en olieën.
Ronny
P1010803 (Medium).jpgP1010804 (Medium).jpg
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Ronny,

Mooie vaas in conifeer en een mooi foto verslag ervan! Ik had laatst twee mooie schalen uit coniferenhout gedraaid en ben nog verbaasd hoe weinig werking die vertoont.

Terzijde, wat gebruik je nu als afzuiging (bij het schuren, draaien?) want ik zie een soort van trechter op statief in de achtergrond.

Groeten, Hans van Wijk
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
De trechter gebruik ik vooral bij het schuren, deze is aangesloten via 100mm spiraaldarm op een Felder AF14.
Verder heb ik een fijnstoffilter gemaakt, met de filters van Kor (je vind er hier een topic over als je zoekt op "Zelfbouw fijnstof filterunit").
Ronny
 

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
213
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Geweldig, en vanwege de nauwe opening behoorlijk tijdrovend, secuur en moeilijk draaiwerk. Dat wil ik ooit ook kunnen (maar voorlopig zal dit nog niet ervan komen).
Dat coniferenhout weinig last heeft van krimpscheuren heb ik ook ervaren. De splijtsterkte is blijkbaar hoog. Kloven van dit hout is niet makkelijk. En veel coniferensoorten ruiken erg lekker, naar eucalyptus, of ... eh.. naar coniferen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Knap stukje werk.
Ik ben nog maar op eendiepte van ca 44cm en dat kost me behoorlijk wat moeite.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.