nooitgedagt

jury

Actieve deelnemer
12 jun 2010
38
0
53
Lopik
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die in het bezit zijn
van de stalen nooitgedacht schaven en of deze schaven[of de houten versie]
de moete waard zijn om te gebruiken.
En in welke catagorie horen ze thuis?[stanley, veritas, lie nielsen]
Als er iemand is die weet hoeveel soorten er van zijn hoor ik het ook graag.
Ik heb al een 3 en een 4 gezien maar vroeg mij af of er nog meer versies van zijn gemaakt.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Over het algemeen ben ik niet zo kapot van Nooitgedagt. Vooral de nieuwere modellen niet. Ik heb er een paar beitels van en houten schaven. De beitels worden naar mijn idee vrij snel weer bot. Een van de schaafbeitels past in een Stanley schaaf en leek een mooie dikke vervanging te zijn, maar als je een tijdje schaaft, dan vouwt de snede gewoon om. Het staal is veel te zacht. Dat kan een ongelukkig exemplaar zijn natuurlijk. Ik heb ook een veel oudere houten schaaf met een hele dikke gelamineerde beitel. Dat lijkt beter staal te zijn, maar daarvan vind ik de passing van het houten deel weer niet geweldig. Alles is wel heel ruim vormgegeven. Dan nog een boorschaaf die ondanks een scherpe beitel nauwelijks schaaft maar vooral happerig over het hout gaat. Een slechte passing denk ik. Al met al heb ik het wel gehad met Nooitgedagt.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ik heb er hier een liggen van hout en als ik de schaaf wil verzetten moet ik met een hamer het eruit tikken. ik gebruik m nog niet zo lang. wel weet ik dat er nog een langere uitvoering is met een soort van zaag handsvat. en trouwens ik weet nog ergens een hele kleine collectie te staan, een stuk of 10, maar wel allemaal hetzelfde, wat ik kan zien dan ;)
 
A

Anonymous

Guest
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met het merk.
Een lowbudget merk,waar je alleen het groffere werk mee kunt doen.
Vlug bot,handvaten die loskomen,heften die buigen etc.

Jammer maar helaas,sommige merken zijn nu eenmaal niet geschikt voor het fijnere
werk of veel eisende vakman.

:arrow:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.