Harvey zaagtafel

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Zo, daar staattie dan, m'n 2e Harvey.
Op de foto lijkt een en ander scheef maar dat komt door de vertekening van de cameralens.
In de eerste zat een productiefout waarover later meer.
Jos Verheul van Peulen Machinehandel kwam maandag de 'nieuwe' brengen en de 'oude' ophalen
en het was toch wel een dagdeel sleutelen voordat we beiden tevreden waren.
Maar hij staat 'spot on' afgesteld, niet in de laatste plaats door de door Peulen aangebrachte stelboutjes waardoor de de tafelverbredingen loepzuiver in lijn kunt krijgen met het tafelblad zelf. Waarover later meer.
De gauge van A-Line-It (verkrijgbaar bij GereedschapPro was daarbij een fantastisch hulpmiddel. Afstellingen van 3/1000 van een Inch, geen wobbel in het standaard zaagblad....geweldig.

Omdat ik, net als timmerman Koos, die ook een Harvey installeert op z'n YouTube kanaal geklaagd had over de belachelijk korte sleutel waarmee je het zaagblad vast (niet zo'n probleem) of los (wel een probleem) draait kwam Jos met een verlengde sleutel zodat het risico op een slagaderlijke bloeding bij het lossen van het blad nu minimaal is. :<) Foto volgt.

De tafel staat op een DIY pallet zodat ik hem desgewenst met de pompwagen overal naar toe rij.
De snoeren gaan nog richting plafond en de slangen worden buizen(nee, niet vanzelf helaas). De Jet zuigt (eerste indruk) prima af.
Vandaag begonnen aan een uitvoertafel met torsion box.

Wie heeft een goede tip/ervaringen over zaagbladen met maat 250mm, asgat 30?

Groet, Hendrick
 

Bijlagen

  • IMG_1867.jpg
    IMG_1867.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 391
Laatst bewerkt:

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
William Ng richt een nieuwe werkplaats in en plaatst een filmpje over het afstellen van z'n cabinetzaag; altijd leerzaam https://www.youtube.com/watch?v=Wr85XZISwJ8
Voor mijn Harvey heb ik inmiddels andere zaagbladen, beide Freud Pro en die zagen beide mooi strak.
Achter de zaag inmiddels een uitvoertafel over de volle breedte en een lengte van 170. Planken tot 4 meter blijven dus keurig liggen.
En ben ik tevreden met de zaag (altijd goeie testvraag aan mijzelf)? Ja, ik zou hem zo weer kopen :<)

IMG_1942.jpgIMG_1933.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.