Meubelvoetjes voor buitenmeubels

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Hoihoi,

Ik heb net een leuke eiken buitenbank gemaakt. (Ik zal foto posten als de bank geleverd is aan de klant)
Maar ben nog aan het zoeken naar een oplossing zodat de poten niet rechtstreeks de tegels zal staan. I.v.m. vocht en splinteren.
Ik heb al gegoogeld maar nog niet echt wat gevonden.

Poten zijn 45x45 mm dik.

Hebben jullie tips?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik ben momenteel 2 tuintafels aan het fabriceren, met poten van respectievelijk 100x100 en 120x120mm. Ik zat te denken aan vierkanten uit te zagen uit goedkope kunststof snijplanken oid. en die met RVS schoefjes onder de poten te bevestigen.
 
P

Pel

Guest
Een volkern plaatje er onder schroeven, wel kleiner houden als de poot i.v.m. water afvoer.

Groet Pel.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
slotbout-verzinkt.jpeg
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Onder de bokken van ons haardhout heb ik reststukken hardhouten vlonderdelen geschroefd en met Bison PU lijm verlijmd zodat alles goed is afgesloten. Zo staan de voeten tenminste niet altijd in het water en had ik vier puntlasten waar alle het gewicht wird afgedragen.
De overtollige lijm heb ik met een breekmes weggesneden.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik ga er graag nog even verder op in: Ik opteerde voor een kunststof omdat die geen vocht absorberen en doorgeven aan het hout. Als je er een plaatje multiplex of hardhout onder schroeft, trekt er toch nog steeds vocht de poten in of sla ik de bal daar mis?
 
P

Pel

Guest
Een plaatje volkern (HPL) van 10 mm dik, met montagekit eronder trekt absoluut geen vocht aan, volkern is ook makkelijker te verschuiven omdat het glad is.

Groet Pel.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ik denk dat ik voor deze oplossing ga :) Plastic is lekker gemakkelijk te verwerken ook :)

Ik ben momenteel 2 tuintafels aan het fabriceren, met poten van respectievelijk 100x100 en 120x120mm. Ik zat te denken aan vierkanten uit te zagen uit goedkope kunststof snijplanken oid. en die met RVS schoefjes onder de poten te bevestigen.
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Ik gebruik "altijd" deze, rampa moer in de poot boren en dan heb je gelijk een mooie stelvoet.
Het kunststof glijdt ook goed, heeft een professionele uitstraling en is makkelijk te maken.
Het stelvoetje zit zelfs op een bolkopje zodat het 360graden een paar graden schuin kan staan, zo overkom je ook nog eens oneffenheden.

WP_20180611_22_58_28_Rich.jpg
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Bubberman Tuinbank voetje.jpg
Di is um geworden. Met een wijze les:
Ik had me vergist in de maat. Dus ik had de voetjes gezaagd, facetje aan geschuurd met de kantenschuurmachine. Mooie gaatjes geboord en verzonden. Bleken ze toch nog een stuk te groot.
Dus veel werk gehad met aanpassen. Dus ook al was t een hema snijplank van 4 euro. heeft het me toch nog veel te veel tijd gekost.
We blijven leren.

Misschien moet ik onderstaande tattoo maar laten zetten haha
measure twive.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mooi zo :) Heb je ook een foto van het geheel? Je hebt ertussen ook wat lijm aangebracht, of lijkt dat maar zo?
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Foto van t geheel komt als de klant zelf t meubel heeft staan. Dan blijf dat nog even een verrasing.
haha goed oog!Zit dubbelzijdigtape op. om de pootjes op de plek te houden terwijl ik t gat voorboorde :)
Mooi zo :) Heb je ook een foto van het geheel? Je hebt ertussen ook wat lijm aangebracht, of lijkt dat maar zo?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.