Nieuwe houtloods.

tuoh

Oud hout
Een paar maanden geleden kreeg ik van het bestuur van onze vereniging de vraag om een nieuwe houtloods te ontwerpen.
Het ding moest niet al te lastig om bouwen zijn (lees, geen lastige verbindingen) door een ploeg niet geschoolde vrijwilligers. Maar het moest wel ietwat robuust ogend overkomen.
Wel, deze week heeft de ploeg de nieuwe loods "opgeleverd" en werd ik gevraagd om de werken te komen keuren:p
De mannen hebben puik werk geleverd, er ontbreekt enkel nog een voorplank en een hanggoot, voor de rest is alles klaar.
De houtvoorraad kan nu verhuizen naar de nieuwe locatie.

Er zijn slechts twee verschillende afmetingen hout gebruikt, balken van 56 x 170mm en 38 x 140mm, of een afgeleide ervan, en alles geschaafd. Er zit geen enkele verbinding in, alles zit vast met bouten en schroeven.

De "zolder" gaat gebruikt worden voor de opslag van reserve rondhouten voor de schepen.

Een paar plaatjes.

Eén van de plannen.
loods zijaanzicht.jpg

Het eindresultaat.
IMG_1160.jpg
IMG_1161.jpg
IMG_1162.jpg
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Blijft het zo open? De houtloodsen bij mij (Zierikzee) hebben dubbele beplanking, zodat de wind er door heen kan, maar regen minimaal.
 

tuoh

Oud hout
Hier moet er zowel wind als regen aankunnen, het hout moet later kunnen gebrand worden, dat vraagt een vochtgehalte van rond de 18 à 20%.
Er komt later nog wel een draadafsluiting rondom, maar dat is dan tegen vandalen:p


@Spaander, dat is maar voor even, elk plaatsje in de schaduw is nu geld waard:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.