Escher in het paleis

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
94
20
Eindhoven
DAE51816-E672-4CD2-B1A1-BC92D4AB0924.jpg

Onlangs naar Den Haag geweest om naar de tentoonstelling van Escher te gaan, om wat extra inspiratie op te doen.
Ik was al enige tijd bezig om de reptielen van Escher als inlegwerk te gebruiken voor een pen.
Na verschillende pogingen is dit voorlopig het idee, nog niet helemaal perfect, maar dit wilde ik toch alvast delen.
 

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
94
20
Eindhoven
Ik heb een aantal kokertjes uit verschillende houtsoorten gedraaid, in elk kokertje zitten 3 salamanders.
De binnen maat is de boormaat van het messing buisje, in dit geval 27/64 inch, de buitenmaat is ong. 4 mm groter dan de uiteindelijke diameter. Dit gaat dan naar de lasersnijder en wordt alles roterend gesneden, zodat de snijlijnen ook radiaal gesneden zijn.
Door alles door elkaar te mixen, krijg een koker en 3 salamanders in totaal 4 verschillende houtsoorten.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Dat zouden ze bij mij op mn werk ook moeten kunnen , we hebben een lasersnijder met rotator om oa glazen te graveren .
Heb je bij de licht gekleurde houtsoorten geen zwarte snij randjes ?
Ga het eens vragen .

Willem
 

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
94
20
Eindhoven
Het snijwerk dat besteed ik uit, de snijranden zijn uiteraard zwart, ook het messing buisje wordt zwart gespoten voordat het in de koker gelijmd wordt.
Dit om het doorschijnen van het messing te voorkomen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.