Nieuwe draaibank

De houtdraaier

Actieve deelnemer
24 okt 2017
46
16
Bennekom
Hallo allemaal,
Ik ben begin vorig jaar begonnen met houtdraaien en heb toen een woodfast m305 aangeschaft. ik erg veel plezier gehad van deze draaibank maar ik ben nu toch toe aan uitbreiding. Ik had nu deze draaibanken op het oog:
. Stratos twister FU 180.
. Stratos twister ECO.
. Record power Coronet Herald.

Zijn er mensen die ervaring/ tips hebben over deze draaibanken en een goede keus zou zijn?
(Ik wil voornamelijk schalen (tot ongeveer max. 30 centimeter doorsnee) , bekers, en kommen gaan draaien.)
David Kater
 
Laatst bewerkt door een moderator:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Informeer eens bij Ronald Kanne.
Deze kan je zeker een goed advies geven.
Mijn voorkeur zou niet naar de Coronet gaan, omdat deze vrij licht is.
De stap van de 305 naar de coronet vind ik te klein.
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
Zelf heb ik een Stratos XL, en ben er erg 'content' ('vlaams' voor blij) mee, als je budget het toelaat, kijk dan ook eens naar de Stratos FU-230. Misschien eens langsgaan naar Wehl bij Ronald (dehoutdraaierij) om de Stratos'en te bekijken.
Ronny
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ben het met je eens Ronny, de XL is een fijne bank.
Ik heb tot nu toe maar twee negatieve punten en wel de beitelsteun deze vind ik als standaard steun veel te breed (heb hier al twee keer met mijn vingers tussen gezeten en gebruik deze niet meer��) verder vind ik het jammer dat niet het hele regelbereik van de potmeter gebruikt kan worden voor de toerenregeling. Dit zou volgens mij wel inte stellen moeten zijn op de frequentieregelaar, maar hier heb ik van de leverancier nog steeds geen antwoord op gekregen.
Hij is natuurlijk ook aanzienlijk duurder als de twister, doch als er slechts schalen van max 30cm op worden gedraaid, is deze uitgave volgens mij niet nodig.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Ik heb hier de twister eco staan prima bank er zit wel een verdeelschijf in de as maar de pin mist om deze te kunnen gebruiken, voor +/- 20,- kun je deze erbij bestellen en heeft de eco ook een verdeling. Verder zou ik altijd kiezen voor de grootste en sterkste die binnen het budget valt ookal ben je nu tevreden met 30cm schalen dat kan snel veranderen (weet ik uit ervaring) dus een draaibank op de groei is altijd handig.
 
P

Pel

Guest
Ik heb de Record Power Coronet Herald deze bevalt mij goed mede ook omdat het mijn eerste draaibank is. Maar wat handig 18 ook al zegt zou ik als je tweede bank voor een zwaardere gaan. Het verschil tussen de Woodfast en de Coronet is te klein.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.