Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Serrejoint van HBM ervaring gezocht

Hallo,
    Is er iemand die in bezit is van de serrejoints van HBM machines? Ik zit al een tijdje te kijken voor serrejoints of pijpklemmen.
    Ik hoop dat er iemand is die ze heeft of gehad.

Qua klemkracht denk ik dat hier toch veel ruimte is voor verbetering? Ik zou sowieso de tweedehands sites in de gaten houden. Ik heb zo 4 zwaar uitgevoerde 250 cm lange klemmen gekocht voor 80€. Hiervoor had ik deze al gekocht, ook heel erg tevreden mee!

https://www.rutlands.co.uk/sp+hand-t...ota+dk136pack4

Qua prijs zit je ook wel goed met deze buisklemmen, momenteel wel niet op voorraad...

https://www.fine-tools.com/pipeclamp.html

*edit: ik besef nu wel dat ik helemaal niet inga op de HBM vraag, maar het kan maar helpen

Hier ook geen ervaring met HBM, wel met zelfgemaakte pijpklemmen van Bessey, dat werkt perfect.
    Ik heb verschillende lengte’s buis 500mm, 1000mm en 1500mmen + 8 sets pijpklem.
    Hierdoor kan ik eenvoudig wisselen welke lengte ik nodig heb
    Ik was wel in het bezit van een draadsnijder dat dan weer wel.
    De klemkracht is verschrikkelijk, soms moet ik oppassen dat het niet te strak is

Wij gebruiken de Peaktool buisklemmen van Baptist... Die zelfgemaakte buizen met die 'knijpklemmen' zou ik persoonlijk niet vertrouwen voor het werk waar je een setje sergeants (serre-joints) voor nodig hebt...

Petrolhead, ja en nee heeft goed gewerkt. Ik ga nog wel ander schroef klemmen er op zetten. Dit was even een quick fix

Bedankt voor de reacties. Pijpklemmen heb ik inderdaad ook naar gekeken, hoef de klemmen niet heel groot te hebben. Zag bij hbm de serre joint Tklem 120 voor €14,99, dit tegen over andere prijzen ook tweede hands is dit wel erg goedkoop. Vaak is goedkoop duurkoop maar wat kan er mis mee gaan. Misschien de afwerking die wat minder is dan de duurdere.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard81 Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reacties. Pijpklemmen heb ik inderdaad ook naar gekeken, hoef de klemmen niet heel groot te hebben. Zag bij hbm de serre joint Tklem 120 voor €14,99, dit tegen over andere prijzen ook tweede hands is dit wel erg goedkoop. Vaak is goedkoop duurkoop maar wat kan er mis mee gaan. Misschien de afwerking die wat minder is dan de duurdere.
    Ik denk dat er wel meer mis is dan alleen de afwerking. Als ik het plaatje zo bekijk is het schroefdraad erg dun en het stangetje waarmee je aandraait is ook erg dun uitgevoerd. Bij het minste kracht zetten verbuig je de handel. Ook zal dat schroefdraad niet lang mee gaan. Om niet te spreken over hoeveel ze wel niet zullen doorbuigen bij kracht zetten. Dat is een probleem, want dat duwt je werkstuk omhoog de bekken uit, of je krijg andere problemen.

Mijn ervaring met goedkoop klemmateriaal is zo slecht dat ik besloten heb alleen nog voor de top te gaan. Dat kost wat, maar niets zo frustrerend als een lijmtang die spontaan in delen uit elkaar valt op het moment dat je een kast aan het verlijmen bent.

Mocht je in de richting van pijpklemmen denken heb je misschien nog wat aan dit topic

Fons

Forum Rechten