Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: onbekend voorwerp.

onbekend voorwerp.

Misschien heb ik hier niet de goede plek om mijn vraag te stellen, maar via een veilingkavel kwam ik in het bezit van het apparaat als afgebeeld. Ik weet niet eens of het wel gereedschap is.
    Het kan schijnbaar ergens op vastgeklemd worden om dan met de hefboom via een tandheugel een kracht te kunnen uitoefenen. Ik weet niet wat ik er mee kan, als iemand anders het weet dan mag die het zeggen, en desnoods ook wel hebben als die er brood in ziet.

Groetjes, Wim.
    IMG_1097.jpgIMG_1096.jpgIMG_1095.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Het heeft wat weg van een krik, maar hij gaat niet hoog, verder heb ik geen idee Wim wat het kan zijn, kan misschien ook een onderdeel van een machine zijn?

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

ik gok er op dat chevy het wel weet
    Met een hamer past alles...

je kan hiermee iemand zeker heel veel pijn doen.

Het lijkt mij een stuk gereedschap dat op een balklaag wordt bevestigt, om vervolgens de vloerdelen aan te spannen.

Vloeraandrijver, pas nog voorbij gekomen, ff zoeken

Edit: https://www.woodworking.nl/showthrea...dschap/page268

Post 2674

Deze kan je dus gebruiken als de balklaag in het zicht blijft, met die haken wil dat niet echt lukken
    Laatst gewijzigd door Ronald L.; 11-07-18 om 14:30.
    sometimes you just need a bigger hammer

Oke, dus het heeft zelfs een naam, geweldig. Ik kan nog niet bedenken wat dan de functie van die ronde schijf met afgeplatte kant is, die meedraait wanneer de hefboom bewogen wordt. Misschien iets om metalen strips rond te zetten. Maar al vast hartelijk dank voor het meedenken en oplossing aandragen.
    Groeten van Wim.

Forum Rechten