Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Rivertable

Rivertable

Hallo,

Ik zit al een hele poos te denken aan een ''rivertable'' als eettafel, ben mijn houten tuintafel zat in de eetkamer, tijd voor iets permanents icm één bank tegen de muur aan.
    Zijn er hier ervaringen met epoxy, tussen twee delen hout?
    Wat ik graag zou willen weten, bij het gieten is de onderkant de bovenkant, op de onderzijde waar de epoxy opkomt gebruiken ze tape, wat ik altijd mis op youtube of instagram, hoe halen ze de randjes weg in de gedroogde epoxy van de overgelapte tapelagen?

Waarmee zouden jullie een tafelblad van (waarschijnlijk) 180x100 waterpas ergens op neerleggen, suggesties?

Hopende iemand mij te kunnen helpen met de nodige informatie, zit zelf te denken aan walnotenhout, maar zou eerst een proefstuk willen maken dat zal geen kwaad kunnen

Gr Anton

Dat proefstuk is heel hard nodig, epoxy is best lastig....

Matthew Cremona heeft op Youtube een paar mooie films staan over drie verschillende river-tables.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Je zal toch minimaal één kant moeten polijsten, dus je hoeft de tafel niet ondersteboven te gieten.

Ik zal die fimpjes eens bekijken, waar zitten de lastigheden als ik zo verder mag vragen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Je zal toch minimaal één kant moeten polijsten, dus je hoeft de tafel niet ondersteboven te gieten.
    Ik zal als het kan altijd onderste boven gieten. In de epoxy zitten namelijk altijd luchtbelletjes en die drijven naar boven. Bij een dikkere plaat geeft dit dus meer problemen omdat de belletjes dan blijven hangen.
    Door de plaat onderste boven te gieten drijven de luchtbelletjes weg van de kant die uit eindelijk de bovenkant van de tafel wordt.

Intresante vraag ik wil me hier in de toekomst ook nog aan wagen dus ik lees mee
    mvg Tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Ik ben meer gecharmeerd van de river tables met glazen inlay als rivier ipv epoxy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jagieXK Bekijk Berichten
    Hallo,
    Hopende iemand mij te kunnen helpen met de nodige informatie, zit zelf te denken aan walnotenhout, maar zou eerst een proefstuk willen maken dat zal geen kwaad kunnen

Gr Anton
    Klein beginnen, bv paar afvalstukjes in epoxy gieten
    en een keukenbrander kopen om de bellen naar boven te laten komen

onderste boven lost ook het probleem waterpas op! of de rivier er dan goed doorheen komt kun je je afvragen...
    indien je de delen op een vlak oppervlak legt, zit je niet met een oppervlakte verschil tussen de delen onderling en de tussenliggende epoxy

gaat het automatimatistisch goed.

geen idee of je de epoxy ook met een fijne korrel kan schuren.
    heb wel eens opgezocht wat die epoxy kost.... toen heb ik mijn plannen geparkeerd
    Murphy was een optimist!

Forum Rechten