Bescherming witte Noorse den

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,

Met wat kan ik mijn Noorse dennenhouten tafel beschermen (liefst olie) maar ze mag nog vergrijzen.

Gr.
Rudy
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Let op, titaanwit is een pigment dat niet in olie (of water) oplost. Een olieproduct met titaanwit is daarmee feitelijk een ('hele dunne') witte olieverf geworden. Het titaanwit zal 'op' je hout blijven liggen. Of dat het gewenste effect heeft zul je dus proefondervindelijk moeten vaststellen...
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hoewel ik de mening van Bert over Steinert Drechsleröl deel (ik gebruik het ook en vind het ook prima olie) vraag ik me voor de beeldvorming wel even af of de tafel buiten in weer en wind of buiten, maar droog of binnen staat? Dat staat nl. niet in de vraag...
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hoewel ik de mening van Bert over Steinert Drechsleröl deel (ik gebruik het ook en vind het ook prima olie) vraag ik me voor de beeldvorming wel even af of de tafel buiten in weer en wind of buiten, maar droog of binnen staat? Dat staat nl. niet in de vraag...

Hallo,

Staat buiten in weer en wind!!!
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Wij hebben laatst twee Adirondack chairs van haagbeuk behandeld met Rubio voor buitentoepassingen; daar zijn wij niet bepaald enthousiast over - erg geel, maar vooral, het lijkt bepaald niet goed te beschermen tegen zelfs milde regenbuitjes...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.