Verzagen van beuken blad

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb 2 beukenbladen (voor tv meubel) om af te korten.
Nu heb ik 1 blad reeds afgekort met mijn TS55 (universeel blad 28T) maar ik krijg toch enige brandplekken.
Dikte is ongeveer 35mm.

Ligt dit aan mijn zaagblad? Of misschien beter in lagere toeren verzagen en/of in 2 keer?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Twee of drie keer zagen en steeds een cm dieper stellen als je met de afkortzaag werkt. Of er een ander zaagblad in zetten....

Fons
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Is je zaagblad niet gewoon bot? Het standaard 48T blad van Festool, als dat degene is die er bij jou opzit, zou in één keer door beuken heen moeten gaan.

Heb mijn beuken werkblad van 4,5cm dik vier weken geleden nog in staan korten, ging probleemloos.

Zagen zijn aan slijtage onderhevig, daar moet je niet te lang mee door zagen, zeker niet bij zichtwerk. En ook niet te langzaam erdoorheen gaan, je moet wel snijden, niet wrijven. Contoleer je spouwmes ook even, als deze niet recht staat trekt die de zaag één kant op. Controleer dan ook ook nog de speling van de zaaggeleiding op de liniaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.