nickklomphaar

Actieve deelnemer
20 jan 2018
31
0
Hallo,

Na een tijd bezig te zijn geweest met m'n nieuwe werkplaats(wat helaas op z'n vroegst volgend voorjaar word) toch maar eens besloten een kast te gaan maken. Het betreft een aquariumkast/dressoir van 120x50cm de kast zelf wil ik wit schilderen maar, de top en onderste lijst wil ik van geolied vurenhout maken. Helaas heb ik niet veel verstand van houtolies en het enige in huis wat van geolied vurenhout is is mijn bed maar dit vind ik geen mooie olie. Mijn vraag is welke olie moet ik gebruiken om een donkere niet glimmende afwerking te krijgen?
(heb trouwens geen flauw idee of dit de juiste plek voor dit topic is)

Nick Klomphaar
 
P

Pel

Guest
Als je vurenhout met olie behandeld wordt het geel, of je moet er een kleur onder mengen, ik denk dat je het hout beter eerst kunt beitsen, en daarna met bijvoorbeeld Danish oil behandelen.

Groet Pel.
 

nickklomphaar

Actieve deelnemer
20 jan 2018
31
0
dankjewel, zal kijken wat het word misschien is walnotenhout ook wel mooi als alternatief voor vuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.