Tema NV (Felder) stopt er mee

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Net een mailtje ontvangen van Felder:
In naam van de firma TEMA NV informeren wij U dat per 01.07.2018 de verdeling van de merken van de FELDER groep : FELDER, HAMMER en FORMAT-4, aan de firma DB&S BVBA overgedragen werd.

De heer Rud Rosa, zaakvoerder van de firma TEMA NV heeft besloten na tientallen succesvolle jaren van het leven te genieten. Wij, FELDER KG - Oostenrijk, bedanken hem voor de goede en succesvolle samenwerking.

Om U de best mogelijke service van de FELDER Groep te blijven bieden, zet vanaf 01.07.2018 de firma DB&S BVBA het advies, de verkoop en de service van alle producten uit de FELDER Groep verder.

transparent.gif

Wel jammer, nu is het voor mezelf meteen een heel stuk verder (Ruim 80km)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Voor mij ook een heel eind verder inderdaad. Het was ergens wel te verwachten.. Ik was er dit jaar voor het eerst, en het hele gebouw liet aan binnen- en buitenkant niet bepaald uitschijnen dat er nog veel moeite/geld in modernisering gestoken werd.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Vreemd. Ik ben er vanmorgen nog langsgefietst en daar hing op de deur dat ze op jaarlijkse vakantie zijn tot 27 juli....

Maar ik heb idd vorige week wel een promofolder in de bus gehad zonder de normale tema sticker.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Sterker nog: ik heb de DB&S folder al in de bus gehad en ik heb er nooit contact mee gehad :)
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Voor mij is het in principe ook verder. Ben bij Thema 2 keer geweest en heb 2 keer meer dan een uur stil gestaan op weg naar Antwerpen... Bestel eigenlijk alles via postorder.... En stationaire machines koop je maar één keer om de zoveel jaar (of decennia).... Dus heel veel last heb ik er niet van...
 

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
Ik ben er 2 weken terug mijn nieuwe lintzaag gaan ophalen. En het was ook niet de meest bereikbare plaats IN Antwerpen. 2 uur heen, 2 uur terug, voornamelijk te wijten aan drukte en werken.
De week nadien kreeg ik ook die melding van Felder.
Tja. Bij de ophaling werd er idd niks van gezegd.
 

PSWILLEM

Nieuw lid
18 feb 2019
8
0
Service

Alle credits voor DB&S maar dat wordt voor velen toch echt te ver...
Voor herstellingen en onderdelen kan je blijkbaar nog steeds terecht bij AT&M in Schoten. Dit is de laatste technieker waar TEMA met werkte en deze factureert nu rechtstreeks wat veel goedkoper is.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Was ervoor ook al zo... Thema had volgens mij amper techniekers in eigen loondienst, deden beroep op zelfstandigen.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Een van de verkopers bij Thema staat nu in het personeelsoverzicht bij DB&S als vertegenwoordiger voor de regio Antwerpen.
 

PSWILLEM

Nieuw lid
18 feb 2019
8
0
Heeft er onlangs al iemand onderdelen gekocht? Ik heb de indruk dat ze heel wat duurder zijn als vroeger. Soms tot het drie a vierdubbele van de prijs!
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Ik heb er al een paar dingen besteld (kleine zaken: vijsjes om meetlat op m'n hammer vast te zetten en zo), die waren uiteraard heel goedkoop (hoewel 0.28 euro voor zo iets eigenlijk best veel is :)).
Heb net een offerte aangevraagd en die vond ik idd wel aan de dure kant (51 euro voor het kleine plastiekje met 2 lijntjes dat op een hammer paneelzaag z'n langs-geleider zit als aanduiding op de meetlat, en 350 euro of zo voor een haakse geleider voor op een Hammer A3 31 (die van mij heeft een kromming blijkbaar :-(). Dit vind ik allemaal wel echt duur...
Maar zoals al gezegd, misschien zijn ook dit vaste prijzen van Felder he...
 

PSWILLEM

Nieuw lid
18 feb 2019
8
0
Heb je de artikel-nummers van de onderdelen? Ik heb de weg gevonden te achterhalen wat de echte prijzen zijn van Felder. We zijn van plan Oostenrijk hierover aan te schrijven en hoe meer bewijzen we hebben des te sterker staan we er voor. Het kan toch niet zijn doordat het product van dealer veranderd dat de prijzen verdrievoudigen toch?
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Recentelijk ook eigenaardige offerte teruggekregen. Had accident met topie: werkstuk niet vastgeklemd en op de rolwagen tot voor de top geduwd.... (klem stond op werkstuk, maar niet volledig afgeduwd). Resultaat weggeslagen werkstuk en een deuk in een van de geleideplaten in alu. Het betreft het systeem met de veiligheidslinialen. Op technische tekening staat duidelijk serienummer van één zo'n geleiderprofiel. Op de webshop kost een set van 2 profielen + 4 linialen + 2 afdekstoppen + 2 profielen waarmee de linialen aan de geleiders worden bevestigd ongeveer 375 euro exclusief. Offerte voor één losse plaat: 315 euro exclusief.
Artikelnummer van het betreffende onderdeel:

430-007-400 / Anschlaglineal 550mm ( 106FH)

Had wel graag eens geweten wat het betreffende artikel in principe zou moeten kosten....

Tweede verschil met thema: bestellen bij thema was zelfde dag of eerste werkdag erna artikelen verzonden. Bij de nieuwe verdeler 2 weken later + eerst betalen. Antwoord op informatie-aanvraag verloopt ook niet al te vlot.



Heb je de artikel-nummers van de onderdelen? Ik heb de weg gevonden te achterhalen wat de echte prijzen zijn van Felder. We zijn van plan Oostenrijk hierover aan te schrijven en hoe meer bewijzen we hebben des te sterker staan we er voor. Het kan toch niet zijn doordat het product van dealer veranderd dat de prijzen verdrievoudigen toch?
 
Laatst bewerkt:

PSWILLEM

Nieuw lid
18 feb 2019
8
0
Et voila, de officiële verkoopprijs volgens Felder Oostenrijk is 168 Euro. Bij AT&M, de technieker die vroeger voor Tema werkte kan je deze aankopen voor 187 Euro + verzendkosten. Bij Tema kon je dus dat zelfde onderdeel afhalen voor 168 EURO en was het inderdaad enkele dagen later bij je.
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Hmm, dit is interessant.
De onderdelen waarvoor ik een offerte opvroeg zijn de volgende:
- 213Nm (Distanzbuchse D1 8.2xXDa16XL12mm PA6.6NATUR) (Prijs DB&S: 0.84€ excl.)
- 503008-021 (VM Plankonvexlinse mit 2 Ablesestrichen) (Prijs DB&S: 52.80€ excl.)
- 424-008-013 (HA-Lineal AD7-41 13) (Prijs DB&S: 361,87 € excl.)

Kan je hiervan ook aan de Felder-prijs geraken, PSWILLEM?
En je zegt dus eigenlijk dat je via AT&M (toffe kerel trouwens, is ooit bij me langs geweest voor een herstelling) je reserveonderdelen nog gewoon aan de felder-prijs kan kopen en niet aan de uit de kluiten gewassen DB&S prijs?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.