Tema NV (Felder) stopt er mee

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
@Rinus: Volgens mij bedoel je daarmee de prijzen van accessoires (zaagbladen, ondersteuningstafels, extra geleiders, ...) op de Felder webshop, deze kan je inderdaad zien. Vervangingsonderdelen staan hier echter niet op. Deze prijzen vind je daar dus ook niet terug.
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
De prijzen die ik van AT&M heb gekregen:
- 213NM ('Distanzbuchse Di 8.2xXDa16XL12mm PA6.6N') € 0,33 --> 0.84 bij DB&S
- 503008-021 ('VM Plankonvexlinse mit 2 Ablesestrichen') € 20,71 --> 52,80 bij DB&S
- 424-008-013 (‘HA-Lineal AD7-41 13') € 227,06 --> 361,87 bij DB&S

Dat zijn best grote verschillen
 

PSWILLEM

Nieuw lid
18 feb 2019
8
0
Is niet zo moeilijk, je moet wel iemand kennen in Duitsland of Oostenrijk die dit voor jou kan opvragen bij een Felder nederzetting, geen verdeler zoals DB&S dus. Felder Lohmar bv.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Als je een account aanmaakt dan kun je toch de prijzen zien!

...ze mailen je ook meteen... onder de noemer goh leuk dat je je onlangs geregistreerd hebt...mijn inschrijving was al jaren oud, logde recent in om wat prijzen te bekijken krijg ik dit......."Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website waarop u zich onlangs heeft geregistreerd voor het verkrijgen van aanvullende informatie met betrekking tot Felder Houtbewerking machines.
Met dit bericht wil u ik vragen of u heeft kunnen vinden wat u zoekt. Mocht het zo zijn dat uw vraag niet beantwoord is of u meer wilt weten, dan kunt u ons bereiken op onderstaand telefoonnummer. Uw reactie stellen wij zeer op prijs, daarom alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!"

persoonlijk vind ik dit niet kunnen...
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Goh, dat deed Tema nu ook hoor. Vanaf dat je op de site was geweest gebeurde het regelmatig dat je 15 minuten later telefoon kreeg :).
Dat heb ik bij DB&S nu maar 1 keer gehad, nadien laten ze je wel met rust.

Ik moet zeggen, om er toch ook wat een genuanceerd beeld van te maken, dat ik met Lien van DB&S (zij staat in voor de Felder webshop) echt wel heel goede communicatie heb gehad. Ze doet moeite, reageert snel, is vlot en vriendelijk in de omgang, ... Jammer gewoon dat hun prijs-policy zo fout zit.

Ik heb ze gisteren-ochtend gemaild om m'n beklag te doen over de prijs van hun vervangingsonderdelen, en dat ik het echt niet kunnen vindt dat ze zo'n prijzen vragen. Tot op heden nog niets van terug gehoord...
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Goh, dat deed Tema nu ook hoor. Vanaf dat je op de site was geweest gebeurde het regelmatig dat je 15 minuten later telefoon kreeg :).
Dat heb ik bij DB&S nu maar 1 keer gehad, nadien laten ze je wel met rust.

Ik moet zeggen, om er toch ook wat een genuanceerd beeld van te maken, dat ik met Lien van DB&S (zij staat in voor de Felder webshop) echt wel heel goede communicatie heb gehad. Ze doet moeite, reageert snel, is vlot en vriendelijk in de omgang, ... Jammer gewoon dat hun prijs-policy zo fout zit.

Ik heb ze gisteren-ochtend gemaild om m'n beklag te doen over de prijs van hun vervangingsonderdelen, en dat ik het echt niet kunnen vindt dat ze zo'n prijzen vragen. Tot op heden nog niets van terug gehoord...




Heb ook een mailtje gestuurd. Naar die Lien & naar de zaakvoerder. Was aan het twijfelen.... Heb vooral schrik om als netto resultaat te bekomen dat ze binnen de groep wat puntjes op de i zetten, en je binnenkort op een ander de onderdelen niet meer kan vastkrijgen....

Maar ben anderzijds toch serieus misnoegd: heb ondertussen ongeveer een jaar geleden bij Tema 3 machines gekocht voor de waarde van een behoorlijke gezinswagen... Om dan een jaartje later geconfronteerd te worden met een West-Vlaming die voor de service mag gaan zorgen en die opeens wat meer aan jouw wil gaan verdienen.... Vind nog altijd dat men bij Tema had moeten informeren dat ze zouden gaan sluiten... Als het echt om het pensioen gaat van de zaakvoerder, vind ik eigenlijk dat men mij had moeten informeren bij de aankoop dat dit er stond aan te komen.... Zoiets weet je van een maand of 2 tevoren.... Vond het ook allemaal wat raar dat de verdeling van Format 4 en Kappa eerder al verhuisd was.

Heb geen idee of men bij Felder in Oostenrijk wakker ligt van een paar particuliere gebruikers.... Wil gerust ook een mail naar daar sturen om misnoegen te uiten, hoop alleen er niet meer kwaad dan goed mee te doen...

Tijdens de prijsonderhandeling van de machines is in elk geval gebleken dat ze wat betreft de prijs van machines en wat betreft de webshop de verdelers controleren.... Het ging over een behoorlijk bedrag en het toeval wil dat wat betreft de vlak-vandiktebank bij een handelaar een dorp verder een vergelijkbare machine van SCM aan gereduceerde prijs weg mocht (toonzaalmodel, exclusieve verdeling SCM zou overgaan naar Rogiers)... Ze wilden graag verkopen, en anderzijds de prijs ook handhaven.... Hebben op een gegeven moment toegegeven, maar wilden aanvankelijk enkel de machinetypes 'met accesoires zoals overeengekomen' op de factuur zetten, zonder precies te vermelden waar het over ging... 'daar had te toeleverancier geen zaken mee, en ik had er ook geen belang mee'. Als puntje bij paaltje kwam stond toch gewoon alles vermeld op de facturatie....

Dat terugbellen na inloggen zou ook wel eens gestuurd kunnen zijn vanuit de groep: blijkt in Nederland ook zo te zijn, afgaand op een paar forumleden.
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
@brt: Heb jij ondertussen al iets terug gehoord van DB&S?
Mij zijn ze compleet aan het negeren sinds ik hen erop heb aangesproken... Geprobeerd om met Felder Oostenrijk te mailen, maar ik vind het heel moeilijk daar een duidelijk contact-e-mail-adres van te vinden (en het kan dus dat m'n mail aan Felder Oostenrijk ook bij DB&S is terecht gekomen :)). Heeft iemand hier directe contactgegevens van Oostenrijk?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
...ze mailen je ook meteen... onder de noemer goh leuk dat je je onlangs geregistreerd hebt...mijn inschrijving was al jaren oud, logde recent in om wat prijzen te bekijken krijg ik dit......."Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website waarop u zich onlangs heeft geregistreerd voor het verkrijgen van aanvullende informatie met betrekking tot Felder Houtbewerking machines.
Met dit bericht wil u ik vragen of u heeft kunnen vinden wat u zoekt. Mocht het zo zijn dat uw vraag niet beantwoord is of u meer wilt weten, dan kunt u ons bereiken op onderstaand telefoonnummer. Uw reactie stellen wij zeer op prijs, daarom alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!"

persoonlijk vind ik dit niet kunnen...

En waarom kan dat niet?
Een geautomatiseerde mail naar aanleiding van een inlog om de klantenservice te verbeteren. waarschijnlijk heb je op de site ook nog eens de mogelijkheid om dat soort mailing uit te zetten. Ik zie het probleem niet zo..
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
@brt: Heb jij ondertussen al iets terug gehoord van DB&S?
Mij zijn ze compleet aan het negeren sinds ik hen erop heb aangesproken... Geprobeerd om met Felder Oostenrijk te mailen, maar ik vind het heel moeilijk daar een duidelijk contact-e-mail-adres van te vinden (en het kan dus dat m'n mail aan Felder Oostenrijk ook bij DB&S is terecht gekomen :)). Heeft iemand hier directe contactgegevens van Oostenrijk?

Mijn mail beantwoorden ze ook niet.

De website van Felder is er duidelijk op gericht je naar de lokale verdeler te gidsen, in dit geval DB&S. Ik vind wel postgegevens van de marketingafdeling en de toonzaal in Tirol (gekoppeld aan de hoofdzetel) terug, maar niet onmiddellijk een e-mailadres.

Ik ben de afgelopen weken druk met andere zaken bezig geweest, maar ben wel nog van plan een mail of briefje te schrijven. Veel verwacht ik er niet van, maar ik zit er toch mee verveeld. Ik kan eens kijken of er bij de documenten die bij de machines zaten, contactgegevens van de hoofdzetel zitten, maar ik ben deze week amper thuis. Ik laat zeker nog iets weten.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Allen ,

ik volg deze zaak al sinds het begin. Met afschuw, moet ik zeggen. Ik heb nog een Hammer lintzaag bij Tema gekocht. Er zat een productiefout in, en die hebben ze opgelost. Moest er nog eens een panne zijn.... Tema is er niet meer.

Is er al nieuws, reacties op de mails, nieuwe gesprekken... oplossingen ...?

En jawel, vandaag bleek de klem van de geleider op meerdere plaatsen gebarsten te zijn en is er een stuk afgebroken. Dat grijs gespoten gietijzeren ding lijkt niet van erg hoge kwaliteit te zijn. Op sommige plaatsen vind ik die toch wat dun gegoten. Zal dus ook aan een nieuwe moeten komen. Zal dus ook met die prijzenpolitiek van wat ik voor het gemak Felder BE noem, te maken krijgen.

Ik vraag mij trouwens af hoe legaal dat systeem met die exclusieve dealers eigenlijk wel is, binnen Europa? Indien Felder Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Frankrijk en noem maar op, goedkoper is, dan moeten we toch de kans hebben om daar te kopen? Vrije concurrentie, niet? Geen handelbelemmeringen, toch? De auto-industrie heeft de almacht van hun officiële invoerder voor het hele land, toch ook moeten opgeven? Iedereen kan ze invoeren.


Misschien kan iemand de prijzen bij Felder NL vragen, voor de Belgen die problemen hebben met hun Feldershop ? Als controle op de prijzen die in België gevraagd worden. En als vergelijk met de reeds in Duitsland gewonnen prijzen. Dan kunnen we die Felder BE daar ook nog eens mee confronteren.
Kan iemand hier het adres van Felder Oostenrijk hier publiceren? Is er reeds iemand die aan het E-mail adres is geraakt?

groeten
Ornament
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Als je een verkoopadres in Duitsland benadert, zullen ze je onderdelen verkopen zonder enig probleem. Iets anders is als je een machine bestelt & het afleveradres is in een ander land. Daarover heeft Felder afspraken gemaakt met de tussenhandel, opdat de landsgrenzen geëerbiedigd worden.
Ik heb ook gehoord dat met met machines die in de showroom staan minder streng is, maar dan moet je wel zelf voor het transport over de grens zorgen.

Het concurrentieverhaal gaat niet helemaal op. Richtprijzen van de fabrikant zijn toegestaan & fabrikanten mogen dealers die daaronder duiken 'straffen' door ze uit te sluiten (dat is dan de keerzijde van vrijhandel) — waardoor dealers nog maar smalle marges voor kortingen enz. hebben.

Ik denk dat de omvang van een thuismarkt ook uitmaakt. België zal minder machines verkopen dan een groter land & wellicht dat daardoor de prijzen er wat hoger zijn (de overhead moet ook betaald worden).
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Het concurrentieverhaal gaat niet helemaal op. Richtprijzen van de fabrikant zijn toegestaan & fabrikanten mogen dealers die daaronder duiken 'straffen' door ze uit te sluiten (dat is dan de keerzijde van vrijhandel) — waardoor dealers nog maar smalle marges voor kortingen enz. hebben.

Bert, volgens mij klopt dit niet. Festool is meerde malen door de Duitse rechter beboet omdat ze dealers die onder de voorgestelde prijzen doken aanpakten. Zie bv dit topic.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Ik denk dat de omvang van een thuismarkt ook uitmaakt. België zal minder machines verkopen dan een groter land & wellicht dat daardoor de prijzen er wat hoger zijn (de overhead moet ook betaald worden).




Niet helemaal akkoord: de Belgische Markt was voor Tema even groot dan voor DB&S. Prijzen zijn in de aangehaalde voorbeelden soms verdubbeld en meer.....

De machines en de inhoud van de webshop die aan de voorwaarden van het moederfiliaal verkocht worden zijn veronderstel ik toch winstgevend..... Voor de onderdelen zijn we opeens stukken duurder....
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Is er al nieuws, reacties op de mails, nieuwe gesprekken... oplossingen ...?


Kan iemand hier het adres van Felder Oostenrijk hier publiceren? Is er reeds iemand die aan het E-mail adres is geraakt?

groeten
Ornament


Mails zijn onbeantwoord gebleven. Ik kijk deze week of ik de adressen kan vinden / laat hier weten wat ik verder onderneem. Sorry, heb de laatste tijd te weinig tijd gehad (gebeurt nogal vaak....).
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Ik schrijf geen Duits , heb ondertussen wel wat mailadressen van het moederbedrijf in Oostenrijk gevonden: info@felder-gruppe.at en info@hammer.at

Kan iemand aan de DE en NL prijs voor het volgende stuk voor lintzaag N4400 komen: nummer 504-15-842 Anslchag Halterung ? Incl of excl BTW?
Eigenlijk ben ik ook nieuwsgierig of er een prijsverschil bestaat tussen NL en DE

Ik heb juist de de prijs in België aangevraagd. Even afwachten.

Groeten
Ornament
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Zelfde vraag voor het onderdeel dat ik eerder aanhaalde, zou ook willen klagen bij moederbedrijf, maar heb wel een offerte nodig v.h. onderdeel bij andere handelaar. Het ging om nummer 424-008-013 (aanslaglineaal voor topie).
Was van plan mail te sturen (of brief, postadres is makkelijk te vinden) in het Engels. En om eventueel wat op hun sociale media te plaatsen.
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
Moest het een hulp zijn...ik heb ooit eens op een opendeurdag bij Tea de verkoopsdirecteur Export ontmoet. Wel een 3-tal jaar geleden. Ondanks zijn naam niet meteen Oostenrijks is, begreep ik toch dat hij werk vanuit de hoofdzetel. Stuur me even een PB en dan geef ik zijn e-mail adres.
mvg

Eli
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.