minimum lintbreedte op SIPA600 lintzaag

martijnvdh

Actieve deelnemer
24 apr 2018
69
1
Hallo allemaal,

Eerste post hier :)

Ik heb recent een (nog op te knappen) SIPA 600 lintzaag op de kop kunnen tikken. Functioneel is alles in orde (motor draait, lint spoort goed), wel wat lakwerk op te knappen en nieuwe geleiders te plaatsen.

Is er een vuistregel om te bepalen wat de minimale lintbreedte is die op deze machine gelegd kan worden? Wielen zijn 600mm. Bij Tuffsaws zie ik dat er linten te koop zijn tot 3mm breedte - zou dat lukken op deze machine?


Alvast bedankt!
 

tuoh

Oud hout
Voor de minimale breedte van een lint op een bepaalde machine is bij mijn weten geen regel.

Heb zelf een Sipa lintzaag, de smalste linten die ik gebruik meten 6mm, maar 3mm kan er ook op, wel het lint in het midden op de wielen laten lopen.
Zijgeleiding van het lint zal dan niet, of, nauwelijks mogelijk zijn, maar bij die breedte hoeft dat ook niet, er worden sowieso toch enkel bochten mee gezaagd:p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.