Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Jet JSSG-10 Natslijpmachine te koop

Dag woodworkers,

ik heb deze machine op Marktplaats gezet:

http://link.marktplaats.nl/412373563

Misschien interessant voor iemand van hier?

Met Scheveningse groet,

Sander

Re: Jet JSSG-10 Natslijpmachine te koop

Waarom verkoop je de machine al zo snel???

Het was een iets te impulsieve aankoop. Wat ik hoopte te kunnen doen met de machine blijkt niet zo makkelijk en snel te doen als gedacht.
    Dat gekoppeld met een laten we zeggen "niet zo'n vrolijk" gesprek met de directrice (wat moet je nou met zo'n duur ding?!? ) heeft ervoor gezorgd dat ik hem toch maar de deur uit doe.

nou hopen dat iemand er wel plezier aan kan beleven!

Tsja... die directie he :mrgreen:

Nou ben ik wel benieuwd, wat je ermee wou en wat niet zo makkelijk kan?

Ik zal niet liegen: door de minder dan perfecte afwerking van de in China gemaakt Jet is het lastig om beitels en schaafbeitels perfect haaks te krijgen. Vlijmscherp worden ze wel maar haaks houden is erg lastig en daarmee tijdrovend. En ik was juist uit op tijdswinst tov slijpen met de hand. Ik wil hout schaven, geen metaal slijpen

Dus heb ik mijn droommachine alsnog gekocht: de Tormek T7.

Lang verhaal kort: ik ben er in getuind. Dacht voor het geld van een Jet een Tormek te kopen, en dat blijkt (vanzelfpsprekend) een sprookje.

Mocht je met de hand kunnen slijpen op een draaiende steen dan is de Jet overigens wel degelijk veel voordeliger omdat je de steunen dan niet nodig hebt, en daar zit de onnauwkeurigheid in. Niet in de steen of de motor of het huis of zo!

De machine is verkocht.

Ik wens de nieuwe eigenaar (een houtdraaier uit Friesland) er veel plezier mee.

Forum Rechten