Gevleugelde schaal en inspiratie cindy drozda

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Ik heb een tijdje terug me weer is bezig gehouden met gevleugeld draaiwerk.
schaal10b.jpg
Gevleugeld kommetje uit de vertakking van een goudenregen grootste diameter is 38 cm en de kom is 15 cm.

Toen ik net begonnen was met draaien zag ik het draaiwerk van Cindy Drozda langskomen in mijn zoektochten naar inspiratie. Deze zeer sierlijke vormen zijn bij gebleven en het leek me wel is leuk om naar haar voorbeeld wat vaasjes te draaien.
zo sierlijk en dun als Cindy Drozda's werk is het nog niet maar ik ben er zeer tevreden mee.
vaas10a.jpg
vaas9a.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik vind de rondingen in de pinakels erg geslaagt. Het stokje bovenaan zou inderdaad nog wat dunner kunnen.
De schalen staan of vallen met het doorlopen van de vorm van de doos onder en boven de brede rand, en dat laat zich op de foto's net lastig beoordelen, omdat ze iets van boven genomen lijken te zijn?
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Klopt foto's zijn iets van boven genomen zal is kijken of ik nog van zij heb. wat betreft de pinakels ik had ze wat langer willen hebben maar het hout was niet toereikend zoals je kunt zien op de foto heeft de pinakel van de goudenregen een knoest precies in het dunne stuk hij was een stukje hoger ookal is afgebroken op zo'n knoest.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Ben het met Klaas eens , mooi draaiwerk en ook de pinakels .
De schalen zijn modern en de pinakels klassiek , vind ik niet goed bij elkaar passen .

Groeten Willem
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hierbij een foto vanaf de zijkant

Mja, ik had het mooier gevonden als onder- en bovenkant in een vloeiende lijn in elkaar overliepen, nu ziet het er toch een beetje uit als een slabak met deksel binnenin,
maar ik zie net dat mevrouw Drozda dat ook zo doet, dus als je doel was haar na te doen, dan is dat gelukt.

Maar als ik het met deze https://goo.gl/images/9nEquV vergelijk, dan zie ik dat jouw rand nog wel wat dunner mag, en vooral een iets vloeiender vorm in de onderkant.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Mja, ik had het mooier gevonden als onder- en bovenkant in een vloeiende lijn in elkaar overliepen, nu ziet het er toch een beetje uit als een slabak met deksel binnenin,
maar ik zie net dat mevrouw Drozda dat ook zo doet, dus als je doel was haar na te doen, dan is dat gelukt.

Maar als ik het met deze https://goo.gl/images/9nEquV vergelijk, dan zie ik dat jouw rand nog wel wat dunner mag, en vooral een iets vloeiender vorm in de onderkant.

Ja klopt alles moet nog iets dunner verfijnder. De vloeiende vorm in de onderkant is denk ik beter te krijgen als ik hem op een voetje zou plaatsen als in het voorbeeld als ik de voet kleiner had gemaakt was hij nogal tuitelig geworden. Ik vraag mij af hoe je die vloeiende lijn zou moeten krijgen dat de bovenkant in de onderkant doorloopt aangezien het 2 verschillende lijnen zijn heb er namelijk zelf ook al naar gekeken maar ik kon destijds de lijn niet beter bedenken dan zo.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooie schalen, ben het eens wat de pinakeltjes betreft, ik vind ze er eigenlijk ook niet bij passen.

Groet Pel.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
De goudenregen was winddroog en en andre 2 zijn nat voorgedraaid en daarna alleen de opening en de "bol" opgezuiverd zowel de noten als de berken vorm werkten nauwelijks tot mijn verbazing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.