opknappen Inca Euro 260 lintzaag

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Een tijdje geleden heb ik voor een redelijke prijs een inca lintzaag kunnen kopen. Nu is hij niet in een hele slechte staat maar kan zeker wel wat liefde en aandacht gebruiken. Nu ben ik niet een (hele) handige metaal bewerker dus ik ben opzoek naar tips.

- Hoe haal ik alles uit elkaar en waar moet ik op letten?
- Wat is handig om nog meer te doen dan schoonmaken en ontroesten?

Alvast bedankt,
EVS
 

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Kijk naar de lagers, vervang ze desnoods. Kijk of alles soepel loopt/beweegt. Ik heb er net eentje uit elkaar gehaald en het stelt bar weinig voor. Heb je een handleiding met tekening hoe het in elkaar steekt? Is bij het in elkaar zetten handig.

Ik heb een aantal inbusjes, borgveertjes en de lagers vervangen. Alles schoongemaakt en tafel licht opgeschuurd met heel fijn schuurpapier.

Succes! Groet, marco
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb er ooit ook één gehad en stond in dezelfde schoenen en daarom mijn zaag toen bij o'peatey gebracht
Die weet wat hij doet ik kreeg de zaag weer als nieuw terug
Dat was me meer waard dan zelf klooien en dan maar half resultaat behalen
 
Laatst bewerkt:

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik heb het onderste wiel los gekregen door met 2 grote steeksleutels hem eruit te wiggen. Een 2 poot pollie trekker past niet.

Nog een paar vragen:

- Hoe haal ik de motor los van het frame?
- Heb je advies over het opnieuw verven van het frame?
- Wat is de ral kleur van inca machine groen?
- Hoe haal je de geleider rollagers af van die stel as?

Bedankt,
EVS
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.