Mag DF500 domino warm worden?

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Het valt me op dat het pendelmechanisme wat de frees op en neer beweegt aan de onderzijde vd machine na het frezen van een paar 6x40 dominos in multiplex al behoorlijk warm wordt, bijna heet.

Is dat normaal?
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Dat mag
Elke machine die gebruikt wordt wordt warm
Alleen tussen warm en heet zit een verschil
Mvg Leroy
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
De rest vd machine wordt niet bijzonder warm maar deze op en neer bewegende pendel die de frees aandrijft wordt in korte tijd zo warm dat ik mijn hand er nauwelijks op kan houden.
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Had zelf precies hetzelfde, was ook even een kleine search gaan doen of dit normaal was :)
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Is er een stofzuiger aangesloten tijdens het gebruik? Want anders zal de stof in de behuizing blijven hangen en dan kan de warmte niet weg.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Is er een stofzuiger aangesloten tijdens het gebruik? Want anders zal de stof in de behuizing blijven hangen en dan kan de warmte niet weg.
Het is wat maartendd aangeeft heel lokaal. Het is het pendelmechaniek wat op en neer beweegt en waar de freesas doorheenloopt. Er is altijd een stofzuiger aangesloten want anders is er niet te werken met een domino, er komt veel stof vrij. Je freest erg diep in een klein gat.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Gister mijn df 500 veel gebruikt en even op warmte gelet en het viel mij op dat hij redelijk warm wordt, voornamelijk bij het pendelmachinisme. Lijkt mij niets mis mee, het pendelen en het boren levert sowieso warmte op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.