schaal

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Hierbij mijn 5de schaaltje/kommetje. het hout was vrij zacht, met een paar mooie knoestige gaten in.
Ik denk dat het acacia is, de schors was heel erg ruw. Daar heb ik geen foto van, maar mss ligt er nog een stuk in m'n houtstapel.

de onderkant moet ik nog wat bijwerken, ik wou eerst het brandmerk hierop zetten, zodat ik nog wat ruimte had om dat te verwijderen als het zou mislukken. dus ik weet dat die er nog wat ruw uitziet :).

top.jpg

bottom_straight.jpg

bowl_bottom_persp.jpg

bowl_bottom_second_hole.jpg
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
bedankt mr Spijker. Zou goed kunnen dat het wilde kastanje is, ik moet dringend beginnen mijn hout te labelen :).

Ik vroeg mij trouwens af of (en hoe) jullie de onderkant markeren? enkel een brandmerk / naam of ook houtsoort, datum, enz...
Op dit moment zet ik de maand en jaartal onder het brandmerk in alcohol stift, maar dat is toch niet ideaal. Misschien probeer ik dat ook eens er in te branden.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Thx Hans. Ik heb zo'n mini soldeerboutje met verschillende punten, daar zal het wel mee lukken.
 
P

Pel

Guest
Mooie rustieke schaal Ruben, ik denk ook dat het geen acacia, maar wat het wel is, dat is moeilijk te zeggen.

Groet Pel.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Leuke schaal lekker druk (op een goede manier) tja wat signeren betreft, ik brand alleen mijn logo uit de hand erin de houtsoort eronder zetten zou nog een optie zijn misschien dat vinden mensen meestal wel interessant een datum is naar mijn mening alleen interessant voor de maker.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ik heb er nu de maand en het jaar ingebrand. Waarschijnlijk voor voor mezelf interessant. mijn persoonlijk doel is om 2 "grotere" items per maand te draaien. dus geen pennen of zo, wat ik tussendoor regelmatig doe.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.