afwerking grenen vloer

Chris A

Nieuw lid
23 jun 2018
2
0
Bij ons in de zitkamer ligt een vloer van Amerikaans grenen. De afwerking is gedaan met was (zachte meubelwas). Deze waslaag slijt snel. Is er een ander product dat ik over deze afwerking kan aanbrengen en dat een hogere slijtvastheid heeft. Wie heeft ervaring met iets dergelijks?
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik heb een grenen vloer (en boven sea pine), beide afgewerkt met Osmo Hardwax. Ik vind het een super product, het ligt er nu na bijna 2 jaar nog prima bij, in m'n vorige huis hadden we een eiken vloer en daar was het na 10 jaar gebruik wel zo'n beetje op, zeker rond de eettafel. Kleine butsen / krassen kan je prima nabewerken, en iedere keer dat je de vloer met WischFix behadeld hebt straalt 'ie ook weer wat meer. Ik heb trouwens 2 kinderen die goed hun best doen om de vloer zo hard mogelijk te laten slijten (zand aan schoenen, stoelen flink heen en weer zeulen, ... ).

Ik heb het de laatste keer bij Limmies.nl besteld, wie weet kan die ook advies geven. Met de 'naturel' hardwax kleurt het grenen wel wat gelig. Moet je van houden....
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Wij hebben ook een houten (eiken) vloer in osmo hardwax en dat is geweldig spul. Gaat jaren mee, ondanks twee kinderen en een hond die hun best doen zoveel mogelijk mishandeling los te laten op die vloer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.