Zweihaak/Contramoer

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Ik ben bezig voor mezelf een Zweihaak te maken van hetzelfde materiaal als mijn kruishout.
Nu zoek ik voor het gedeelte waar de bout in komt om te klemmen een oplossing voor een moer.
Ik wil dit graag verzonken hebben, zodat ik de handvatten glad hou.
Bestaat er zoiets van een verzinkte moer, en dan graag van messing?

IMG_20180623_163440297.jpg
De 2 helften op elkaar gelijmd, in het gat moet een moer o.i.d komen?

IMG_20180623_163515658.jpg
de bout die er doorgaat om af te klemmen

IMG_20180621_192601806.jpg

IMG_20180621_191932128.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
De mijne zit gewoon met een vleugelmoer https://www.smaenemachines.be/meten-en-aftekenen/markeren-en-aftekenen/zweihaak-crown/
Je zou messing inbusmoeren (onderdeel tuinstoelen) Of in ijzer (onderdeel van bed) kunnen proberen.
Anders een stuk messing staf nemen hier draad in tappen en dan met epoxy verlijmen. Ik heb nog messing gleufmoeren liggen maar alleen in m5 die gebruik ik voor zaaghandvatten. Mocht je ze willen dan even een pm.
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Hallo Eric,
Ik heb de mogelijkheid (machines en materiaal) om iets van een messing moer voor je te maken. De mogelijkheden zijn niet helemaal onbeperkt, maar er kan veel. En voor 1 moer zijn wat mij betreft de kosten 0.00 Euro.
Als je denkt dat dit een interessant aanbod is, stuur me dan een pm.

Groet, Paul.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Hallo Paul

Ik zie nu je bericht en vind dit een mooi aanbod, maar inmiddels heb ik zelf al een oplossing gemaakt.
Op de bovenste foto is al te zien dat ik de helften op elkaar had gelijmd met epoxy, maar dit hield niet!
Dus heb ik het handvat met messing patentboutjes M4 vastgezet, van de Hornbach.... En laten ze daar nu ook de vrouwtjesvariant in M6 hebben, in korte uitvoering, die ik kan gebruiken voor de knelbout!
Foto's volgen...

Alsnog bedankt voor je aanbod, Paul
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.