Easy cut 50 van Bosch

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Kun je niet een mini-cirkelzaag laten invallen, daarvan is het blad ook redelijk dun. Daarna kun je de hoeken handmatig met figuurzaag of ander klein zaagje doen.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Het kan met een decoupeerzaag, zoals hieronder. Maar ik zou wel eerst oefenen op een berg resthout.

1462958344-giphy-27.gif
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
een cnc gestuurde waterzaag is hier de echte oplossing voor.
ik denk dat het met dat zaagje van bosch ruime passende luikjes worden.

persoonlijk zou ik de luikjes de volle breedte maken of het deel twee keer schulpen en de luikjes dan op de afkortzaag zagen uit het brede middenstuk
als je het geheel daarna in elkaar te zet heb je ook vrijwel geen verlies
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Zagen met de decoupeerzaag heb ik ook al geprobeerd maar bij aanvang gaat de zaag klapperen en beschadigd het hout.

Dat klopt. Eerst met een oscillerende machine een gleufje maken werkt wel goed. Met een smal boortje een rijtje gaten maken ook.

Nog een eenvoudige manier zonder extra gereedschap: een malletje maken om de decoupeerzaag het hout in te geleiden:
In een blokje hout dat net wat dikker is dan de pendelslag zaag je een sleuf. Je klemt het blokje op je werkstuk, met de sleuf op de zaaglijn. Je zaagt richting de open kant, en de klem kan aan de gesloten kant. Zodra de zaag door het werkstuk is, haal je het hulpstuk meteen weg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.