holle vorm in eik

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Deze eik stond nog niet zo lang geleden bij Katma in de tuin. De vaas is diepzwart wat het fotograferen niet makkelijker maakte. In de open poriën heb ik goudwas gedaan. Afgewerkt met was dit keer...

20180620_162819.jpg

20180620_162758 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Heel mooie vaas Ronald, heb je de Carna Crytalline Wax Stick hiervoor gebruikt?

Groet Pel.
 

gerwin

Actieve deelnemer
2 okt 2016
43
3
Mooi gedaan Ronald, ben nu wel nieuwsgierig waar je mee afgewerkt hebt

Groet
Gerwin
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Erg mooie vorm van de vaas en dan met dat prachtig glanzend zwart. Ik zat even naar de overgang tussen de natuurrand bovenaan en de strakke binnenkant met de flens te kijken maar misschien legt de foto daatr wel wat teveel accent op en is het in werkelijkheid vloeiender.

Nog even een lekenvraag, met wat voor gereedschap wordt het uithollen hier gedaan? Ik heb de Crown Revolution, kan het daarmee? Groeten, Hans
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Erg mooie vorm van de vaas en dan met dat prachtig glanzend zwart. Ik zat even naar de overgang tussen de natuurrand bovenaan en de strakke binnenkant met de flens te kijken maar misschien legt de foto daatr wel wat teveel accent op en is het in werkelijkheid vloeiender.

Nog even een lekenvraag, met wat voor gereedschap wordt het uithollen hier gedaan? Ik heb de Crown Revolution, kan het daarmee? Groeten, Hans

Ik heb uitgehold met de Woodcut Pro-Forme hollower. Er zijn 3 versies van deze beitel, ik kon deze vorm,aan de binnenkant, geheel met de rechte beitel doen. (de starter kit) Daarna heb ik nog wat ribbels weggehaald met de RS208 van Sorby. Een schraper. Met de grote Crown Revolution kan dat ook zeker! Voor de mini Revolution is het te groot, de midi zou het misschien net kunnen denk ik, maar dan is het bij dit formaat wel hard werken onderin de pot...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.