Lintzaag

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
een aantal leveranciers :

eogs
axminister
leitz

eogs en leitz maken alles op maat. ik was bij eogs en vroeg om een lint. 10 minuten later stond ik buiten met een lint. dit werd ter plekke gemaakt!!!
 
A

Athanor

Guest
timmertje zei:
@Fons , nu ben je toch even de weg kwijt :D


Hahaha ja, daar heb jij weer gelijk. Ik. Heb via het googelen natuurlijk zo'n advertentiesite gezien, waar men net doet of de leverancier in Rotterdam zit, en de bron niet gecheckt :oops:

Fons
 
A

Athanor

Guest
jan jansen zei:
Athanor zei:
Ik begrijp er niet veel van, dit is een enorm topic aan het worden over lintzagen die je volgens mij in elke stad zo'n beetje om de hoek kunt kopen, laat het nu eens een paar euro per leverancier schelen maar dat is het dan ook wel.....

Fons


Fons,


je woont niet zo ver bij mij vandaan maar hier om de hoek (heel veel weiland) kan ik echt geen leverancier vinden voor zaaglinten,en helemaal niet uit voorraad die passen...,


fred

Kijk dan even bij Sipke van der Weide van slijperij de Eestroom in de Singelstraat in Leeuwarden, hij heeft veel standaardlengtes hangen en bestelt jouw maat, of maakt ze zelf op maat. Zeg maar dat Fons je gestuurd heeft. :lol:

Fons
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
rickkoorman zei:
Simon,

Ik kan me moeilijk in jouw situatie verplaatsen maar ik heb toch de neiging om iets over je manier van schrijven te zeggen. Het mooie van dit forum is dat het allemaal mensen zijn met dezelfde interesse. Negatieve opmerkingen zijn dan ook niet gewenst. Ik vraag je dan ook vriendelijk om de volgende keer je opmerking zelf nog eens door te lezen voordat je deze bevestigd.


Rick
een houthobby'st

Beste Rick,
Misschien is het beter dat we eerst contact met je opnemen alvorens een bericht wordt verzonden.

Simon
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
rickkoorman zei:
Hahaha :D Liever niet hoor.

Waar ben je nu geslaagd voor de linten?

Beste Rick,
Ik heb alle adressen die ik via leden van houtbewerkersforum heb ontvangen bezocht.
Bij enkele kreeg ik nul op het request of kreeg zelfs na diverse mail berichten geen enkel respons.
Derhalve heb ik contact gezocht met Meijr machine bouw in duitsland die ook aangemeld is door een lid van het forum en daar heb ik de bestelling gedaan zie www.holz-metal.infoZaaglinten en vlakbankbeitels worden op lengte en op specificatie gemaakt.
Deze blijken volgens de gebruikers van het forum goed te voldoen.
Ik heb ze nog niet ontvangen dus ben benieuwd.

Simon
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
fred[/quote]

Kijk dan even bij Sipke van der Weide van slijperij de Eestroom in de Singelstraat in Leeuwarden, hij heeft veel standaardlengtes hangen en bestelt jouw maat, of maakt ze zelf op maat. Zeg maar dat Fons je gestuurd heeft. :lol:

Fons[/quote]


Fons,

bedankt zal er eerdaags eens langsgaan als mn huvema lintzaagje het weer doet.De rubber zaaggeleiders zijn op en Huvema zelf heeft geen service voor particulieren.(en verwijzen naar een groothandel voor niet particulieren.........)
Als iemand een goede zaak weet in fryslan die onderdelen kan bestellen voor een huvema lintzaag...?Of uiteraard een goed internetbedrijf.

fred
 
A

Athanor

Guest
Bedoel je de banden van de wielen?
Ik heb de wielen van mijn Meber zelf van een nieuwe voering voorzien. Gekocht bij Techno Marand in Drachten. Kan je wel eens uitleggen hoe dat aan te pakken.

Fons
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
Athanor zei:
Bedoel je de banden van de wielen?
Ik heb de wielen van mijn Meber zelf van een nieuwe voering voorzien. Gekocht bij Techno Marand in Drachten. Kan je wel eens uitleggen hoe dat aan te pakken.

Fons


Fons dat zou mooi zijn.En idd de rubbergeleide banden om de 3 wielen die de lintzaag in beweging brengen.
Heb al gedacht aan een binnenband ergens van maar das te dun materiaal...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.