Lintzaag

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Voor mijn HBM 350 lintzaag machine ben ik op zoek naar een leverancier die lintzagen kan leveren met geharde tanden.
lengte 2240 mm breedte 15 mm :geek:

Ik wil deze zagen gebruiken voor het zagen van beuken en eikenhouten balkjes van 80x80 mm.

Heeft iemand een adres liefst in de buurt van Rotterdam of waar ik deze e.v.t. via internet kan bestellen.

Dank Simon
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
je kan de linten ook laten maken bij de gemiddelde slijpservice. ik heb zelf 2 linten bij axminister besteld in engeland( samen met andere leuke dingen)
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Beste David80,
Heb je met deze firma uit duitsland goede ervaring ondanks ze niet aangesloten zijn bij garantie fonds betreffende bestellingen via mail.

Nog een vraagje : met de zaag lb super van 0,4 mm zaag je daarmee hardhout zo ja welke dikte van het hout kan je over de lengte mee doorzagen.

Dank simon
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Waarom zo moeilijk doen om zaaglinten uit het buitenland te halen.
Om de hoek is ook een ruime keuze te halen. Volgens mij kan elke ijzerboer ze leveren. Ik koop ze zelf altijd bij een gereedschapslijper/tuinmachinehandel. Deze heeft een ruime keuze en ze kosten zeer weinig. Voor mijn machine koop ik linten met geharde tanden voor ongeveer 15 euro per stuk (hangt af van het aantal tanden en van de breedte van het lint). Dat ben je met linten uit Duitsland aan verzendkosten al bijna kwijt.
Voor het schulpen van hardhout zo ik een zo breed mogelijk lint nemen. Hoe breed? Dat hangt samen met de stijfheid van het frame van je lintzaag. Mogelijk dat de spec's e.e.a. aangeven. Anders zou ik voor zeker gaan en niet meer dan 1,5 cm breed lint kiezen. Voor schulpen niet al teveel tanden per inch nemen, zodat het zaagsel goed afgevoerd wordt en de boel lekker soepel loopt.
gandel
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Heel veel goede dingen over de Engelse tuffcut zaaglinten gehoord. Kan je contacteren via sales@tuffsaws.com

Even off topic, wat is je ervaring met de hbm 350 ? Heb hier een tijd geleden de vraag gesteld maar helaas niemand die zich bekend maakte als gebruiker van deze machine.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Voordeel van in Duitsland bestellen vind ik dat je vrijwel zeker bent dat je kwaliteit te pakken hebt. Zeker voor verspanend gereedschap, boren, zagen, etc. dat wordt bijna allemaal in Duitsland zelf gemaakt en die jongens weten als geen ander hoe dat moet. Daar betaal ik graag wat extra voor.

Maar om even je vraag te beantwoorden: Ik heb vaker bij deze winkel besteld en spullen netjes geleverd gekregen hoor.

De max. hoogte die je kan zagen is niet afhankelijk van het lint. Meer van het vermogen van je lintzaag en de doorvoerhoogte. Voordeel vind ik dat deze linten erg dun zijn waardoor ze strakker spannen en minder vermogen van de machine vragen. Hardhout zagen gaat ook prima.

Verder zou even kijken in de handleiding van je machine welk breedte van het lint je maximaal kan gebruiken. Ik zou daar niet van afwijken.
 

tuoh

Oud hout
Laat nu toch de beste lintzaagbladen uit Zweden komen, Uddeholmstaal 000 is onovertroffen voor gebruik als lint- of boomzaagblad. Gelijk welke gereedschapshandel levert kwaliteit als je ervoor betaald.
Lintzaagbladen komen binnen op rol, en worden op vraag van de klant op de gewenste lengte afgeknipt, gelast, en geplaneerd. Je kan kiezen uit tientallen verschillende tandvormen en tandsteken, voor elk wat wils dus.
Daar hoef je echt niet naar de andere kant van de wereld om te gaan, die vind je hier dus ook, staar je niet teveel blind op een bepaald merk, de eventuele meerwaarde komt meestal maar tot zijn recht op een bovenmodale machine.
Al mijn lintzagen bestel ik bij mijn gewone leverancier (Leitz) en die zagen functioneren dag in, dag uit, zonder problemen, ook voor het zware werk. :D
Straffer nog, voor klein zaagwerk gebruik ik metaalzaagbladen met een grove tand, die kosten bijna niks en zagen fantastisch, en je mag al eens en spijker tegenkomen ;)

Mvg,

André
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
woodie zei:
Heel veel goede dingen over de Engelse tuffcut zaaglinten gehoord. Kan je contacteren via sales@tuffsaws.com

Even off topic, wat is je ervaring met de hbm 350 ? Heb hier een tijd geleden de vraag gesteld maar helaas niemand die zich bekend maakte als gebruiker van deze machine.

Heb deze machine van Herman Buitelaar (HBM 350) nu 1,5 jaar het is en blijft een chinese machine maar daar is de prijs ook naar.
Ik ben er zeer tevreden over heb afgelopen week een nieuwe zaag er op gezet welke breder was als de vorige 15 mm en zaagt goed over een lengte van 1 mtr een beukenhouten balk van 90x90 mm door midden gezaagd let wel de aanvoer snelheid is niet al te hoog.
Daarom ben ik op zoek naar een zaag met geharde tande welke aanzienlijker beter schijn te zagen.
Dus voor een DHZ geen slechte keus denk ik.
Simon
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
David80 zei:
Voordeel van in Duitsland bestellen vind ik dat je vrijwel zeker bent dat je kwaliteit te pakken hebt. Zeker voor verspanend gereedschap, boren, zagen, etc. dat wordt bijna allemaal in Duitsland zelf gemaakt en die jongens weten als geen ander hoe dat moet. Daar betaal ik graag wat extra voor.

Maar om even je vraag te beantwoorden: Ik heb vaker bij deze winkel besteld en spullen netjes geleverd gekregen hoor.

De max. hoogte die je kan zagen is niet afhankelijk van het lint. Meer van het vermogen van je lintzaag en de doorvoerhoogte. Voordeel vind ik dat deze linten erg dun zijn waardoor ze strakker spannen en minder vermogen van de machine vragen. Hardhout zagen gaat ook prima.

Verder zou even kijken in de handleiding van je machine welk breedte van het lint je maximaal kan gebruiken. Ik zou daar niet van afwijken.


15 mm is de maximale breedte.
Ik denk dat ik je advies maar op ga volgen want het lijkt me een goed adres en de verzend kosten vallen nogal mee.
Ik heb gezien dat ze ook bijtels voor een vlak en vandikte bank hebben dus bestel ik die gelijk maar scheelt ook weer in de verzend kosten.
Heb je nog meer tips dan graag.

Nogmaals dank

Simon
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
tuoh zei:
Laat nu toch de beste lintzaagbladen uit Zweden komen, Uddeholmstaal 000 is onovertroffen voor gebruik als lint- of boomzaagblad. Gelijk welke gereedschapshandel levert kwaliteit als je ervoor betaald.
Lintzaagbladen komen binnen op rol, en worden op vraag van de klant op de gewenste lengte afgeknipt, gelast, en geplaneerd. Je kan kiezen uit tientallen verschillende tandvormen en tandsteken, voor elk wat wils dus.
Daar hoef je echt niet naar de andere kant van de wereld om te gaan, die vind je hier dus ook, staar je niet teveel blind op een bepaald merk, de eventuele meerwaarde komt meestal maar tot zijn recht op een bovenmodale machine.
Al mijn lintzagen bestel ik bij mijn gewone leverancier (Leitz) en die zagen functioneren dag in, dag uit, zonder problemen, ook voor het zware werk. :D
Straffer nog, voor klein zaagwerk gebruik ik metaalzaagbladen met een grove tand, die kosten bijna niks en zagen fantastisch, en je mag al eens en spijker tegenkomen ;)

Mvg,

André


Andre,
Kan je me het adres geven waar jij de ijzer lintzagen koopt.

Simon
 

tuoh

Oud hout
Bi-metaal zaaglinten, dat is inderdaad wat ik bedoelde, thanks.
Deze bestel ik steeds hier, http://www.goossens-santens.be
Maar er zullen wel legio bedrijven zijn waar je deze kan kopen.

Mijn (echte) lintzagen koop ik zoals gezegd bij Leitz, maar de andere spelers in deze branche leveren ongetwijfeld eveneens kwaliteit.

De lintzaagmachine die ik gebruik is een Elektra Beckum met wielen van 500mm diameter, geen topkwaliteit, maar het beestje doet zijn werk naar behoren, al hoop ik wel om de machine nog eens te verruilen voor een Meber.

Mvg,

André
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Van diverse DHZ op mijn vraag van lintzaag krijg ik mail adressen waar je lintzagen kan kopen tegen een redelijke prijs.
Als ik dan via deze site vraagt om het adres van die firma door te geven krijg ik geen antwoord.
Als ik wel antwoord krijg en ik ga informeren blijkt de firma de zagen niet te kunnen leveren of tegen een prijs die veel hoger is als de linzagen die in Duitsland besteld kunnen worden.
Dus beste DHZ komop met een eerlijk antwoord of meld niets.

Het is maar dat je het weet. :evil: :evil:
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
nog een keer dan... http://www.mzsgereedschap.nl/zagen/lintzagen/6410.html deze gaat direkt naar de lintzagen waar oa jouw maat tussen staat. Betrouwbaar en snelle levering (geen familie van mij hoor)

En DHZver, als je al een goedkoop adres hebt gevonden bij onze oosterburen, waarom dan al deze moeite? Ik vind je erg bot reageren, de DHZers en PRO's die gereageerd hebben proberen je naar mijn idee te helpen...

:evil:

Patrick
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik blijf me verbazen dat er zoveel buitelandse adressen genoemd worden.
Dezelfde linten kun je ook hier gewoon kopen en dan zijn ze zeker niet duurder hoor. Eerder goedkoper. Alles van ver is per definitie niet beter...
Hier in de stad zijn ze o.a. bij de Enorm te koop. Dat is volgens mij een winkelorganisatie die in heel Nederland zit.
gandel
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
NL produceert zelf bijna niets en zeker niet op dit gebied. Dus alles van ver is sowieso beter tenzij je het land van productie en de fabrikant kan achterhalen bij de winkel/leverancier hier in NL. En vaak zijn ze hier niet zo scheutig met informatie.

Simon ik weet niet of je particulier bent, want dan staan ze idd. niet te springen om kwaliteitsspul aan je te leveren hier in NL. Het kost je een hoop tijd en je krijgt 0 op het rekest.

Ik zeg, alles wat uit China komt boycotten en zeker gereedschap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.