Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 51

Onderwerp: Lintzaag

Lintzaag

Voor mijn HBM 350 lintzaag machine ben ik op zoek naar een leverancier die lintzagen kan leveren met geharde tanden.
    lengte 2240 mm breedte 15 mm :geek:

Ik wil deze zagen gebruiken voor het zagen van beuken en eikenhouten balkjes van 80x80 mm.

Heeft iemand een adres liefst in de buurt van Rotterdam of waar ik deze e.v.t. via internet kan bestellen.

Dank Simon

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Re: Lintzaag

hoi Simon, probeer het eens bij onderstaande webshop, ik heb er zelf goeie ervaringen mee. zo'n beetje alle veel voorkomende maten en soorten zaaglinten voor een goede prijs.

http://www.mzsgereedschap.nl/

mvg
    Patrick

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

je kan de linten ook laten maken bij de gemiddelde slijpservice. ik heb zelf 2 linten bij axminister besteld in engeland( samen met andere leuke dingen)

Zelf heb ik voor een Inca lintzaagje enkele linten laten maken bij de volgende firma in Duitsland. Grote keuze uit vertandingen en kwaliteit maken exact op lengte.

http://www.holz-metall.info/shop1/okategorie30.htm

Ben zelf zeer te spreken over de Black LB super. Die is maar 0,40 mm dik met geharde tanden.

Beste David80,
    Heb je met deze firma uit duitsland goede ervaring ondanks ze niet aangesloten zijn bij garantie fonds betreffende bestellingen via mail.

Nog een vraagje : met de zaag lb super van 0,4 mm zaag je daarmee hardhout zo ja welke dikte van het hout kan je over de lengte mee doorzagen.

Dank simon

Waarom zo moeilijk doen om zaaglinten uit het buitenland te halen.
    Om de hoek is ook een ruime keuze te halen. Volgens mij kan elke ijzerboer ze leveren. Ik koop ze zelf altijd bij een gereedschapslijper/tuinmachinehandel. Deze heeft een ruime keuze en ze kosten zeer weinig. Voor mijn machine koop ik linten met geharde tanden voor ongeveer 15 euro per stuk (hangt af van het aantal tanden en van de breedte van het lint). Dat ben je met linten uit Duitsland aan verzendkosten al bijna kwijt.
    Voor het schulpen van hardhout zo ik een zo breed mogelijk lint nemen. Hoe breed? Dat hangt samen met de stijfheid van het frame van je lintzaag. Mogelijk dat de spec's e.e.a. aangeven. Anders zou ik voor zeker gaan en niet meer dan 1,5 cm breed lint kiezen. Voor schulpen niet al teveel tanden per inch nemen, zodat het zaagsel goed afgevoerd wordt en de boel lekker soepel loopt.
    gandel

Heel veel goede dingen over de Engelse tuffcut zaaglinten gehoord. Kan je contacteren via sales@tuffsaws.com

Even off topic, wat is je ervaring met de hbm 350 ? Heb hier een tijd geleden de vraag gesteld maar helaas niemand die zich bekend maakte als gebruiker van deze machine.

Voordeel van in Duitsland bestellen vind ik dat je vrijwel zeker bent dat je kwaliteit te pakken hebt. Zeker voor verspanend gereedschap, boren, zagen, etc. dat wordt bijna allemaal in Duitsland zelf gemaakt en die jongens weten als geen ander hoe dat moet. Daar betaal ik graag wat extra voor.

Maar om even je vraag te beantwoorden: Ik heb vaker bij deze winkel besteld en spullen netjes geleverd gekregen hoor.

De max. hoogte die je kan zagen is niet afhankelijk van het lint. Meer van het vermogen van je lintzaag en de doorvoerhoogte. Voordeel vind ik dat deze linten erg dun zijn waardoor ze strakker spannen en minder vermogen van de machine vragen. Hardhout zagen gaat ook prima.

Verder zou even kijken in de handleiding van je machine welk breedte van het lint je maximaal kan gebruiken. Ik zou daar niet van afwijken.

Laat nu toch de beste lintzaagbladen uit Zweden komen, Uddeholmstaal 000 is onovertroffen voor gebruik als lint- of boomzaagblad. Gelijk welke gereedschapshandel levert kwaliteit als je ervoor betaald.
    Lintzaagbladen komen binnen op rol, en worden op vraag van de klant op de gewenste lengte afgeknipt, gelast, en geplaneerd. Je kan kiezen uit tientallen verschillende tandvormen en tandsteken, voor elk wat wils dus.
    Daar hoef je echt niet naar de andere kant van de wereld om te gaan, die vind je hier dus ook, staar je niet teveel blind op een bepaald merk, de eventuele meerwaarde komt meestal maar tot zijn recht op een bovenmodale machine.
    Al mijn lintzagen bestel ik bij mijn gewone leverancier (Leitz) en die zagen functioneren dag in, dag uit, zonder problemen, ook voor het zware werk.
    Straffer nog, voor klein zaagwerk gebruik ik metaalzaagbladen met een grove tand, die kosten bijna niks en zagen fantastisch, en je mag al eens en spijker tegenkomen

Mvg,

André

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woodie
    Heel veel goede dingen over de Engelse tuffcut zaaglinten gehoord. Kan je contacteren via sales@tuffsaws.com

Even off topic, wat is je ervaring met de hbm 350 ? Heb hier een tijd geleden de vraag gesteld maar helaas niemand die zich bekend maakte als gebruiker van deze machine.
    Heb deze machine van Herman Buitelaar (HBM 350) nu 1,5 jaar het is en blijft een chinese machine maar daar is de prijs ook naar.
    Ik ben er zeer tevreden over heb afgelopen week een nieuwe zaag er op gezet welke breder was als de vorige 15 mm en zaagt goed over een lengte van 1 mtr een beukenhouten balk van 90x90 mm door midden gezaagd let wel de aanvoer snelheid is niet al te hoog.
    Daarom ben ik op zoek naar een zaag met geharde tande welke aanzienlijker beter schijn te zagen.
    Dus voor een DHZ geen slechte keus denk ik.
    Simon

Forum Rechten