Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Toxiq Lr32/Lr50

Mij lijkt zon plank ook wel interessant.. inboxnog vol ��

Gegroet.
    Lees ik het goed ? Je vindt het LR32-systeem belachelijk duur, maar je hebt wel een CNC.
    Die is - veronderstel ik - nog duurder dan die LR32.
    Heb je die enkel ter beschikking, of is het de jouwe ?
    Type & kostprijs ?
    Verleden jaar kwam ik op Prowood Gent een Rotterdammer tegen die een CNC aan 18.000 euro aanbood.
    Met wat extra's erbij verdubbelde de prijs.

LR32 is ook belachelijk duur als je hem weinig gebruikt en je kunt hem alleen maar gebruiken voor gaatjes maken op 32mm afstand.
    CNC kan ook erg duur zijn maar is wel vele malen breder inzetbaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZotVanHout Bekijk Berichten
    Gegroet.
    Lees ik het goed ? Je vindt het LR32-systeem belachelijk duur, maar je hebt wel een CNC.
    Die is - veronderstel ik - nog duurder dan die LR32.
    Heb je die enkel ter beschikking, of is het de jouwe ?
    Type & kostprijs ?
    Verleden jaar kwam ik op Prowood Gent een Rotterdammer tegen die een CNC aan 18.000 euro aanbood.
    Met wat extra's erbij verdubbelde de prijs.
    Sorry, maar ik weet niet wat het jou aangaat wat mijn CNC machine heeft gekost en Ja, het Lr32 systeem is erg duur om wat gaatje te prikken
    Met een hamer past alles...

sorry voor de vraag, toxiq
    wie A zegt, mag desgewenst ook B zeggen of minstens een vraag verwachten
    als je een CNC in de prijsbeoordeling van het LR32-systeem plaatst, dan is het logisch dat ik naar de prijs van een CNC vraag, en daarom niet direct de prijs van de jouwe
    voor zover me bekend ligt de prijs van CNC's ver boven het budget van een gepassioneerde liefhebber
    ik dacht dat je minstens op 100.000 euro moest rekenen
    het was dan ook verrassend er op prowood eentje te vinden aan 18.000 euro
    en op dit forum en op het internet zijn er zelfbouwers
    mijn nieuwsgierigheid is dus niet per sé ongezond

dag, robert jan,
    had net aan toxiq geantwoord, maar zie dat ook jij je toetsenbord ter hand genomen had
    de LR32 is wel duur, maar alle spullen van festool zijn duur, en zoals steeds dien je de frekwentie van gebruik tegenover de prijs/kwaliteit te zetten
    die cnc uit rotterdam kwam op 18.000 euro
    met wat software + opties er bij liep het snel op
    maar nog altijd minder dan de minimum 100.000 euro voor een cnc die ik in gedachten had
    1 van de opties was wel een freeskop voor zeta p2 clamex
    heb jij weet van betaalbare cnc's op de markt ?

Vraagje aan Toxiq: het behandelen met olie is niet van invloed op de maatvoering? Ik wil ook wat mallen maken van MDF. Als ze met olie beter blijven, dan vind ik dat het overwegen waard.

dag, robert jan,
    had net aan toxiq geantwoord, maar zie dat ook jij je toetsenbord ter hand genomen had
    de LR32 is wel duur, maar alle spullen van festool zijn duur, en zoals steeds dien je de frekwentie van gebruik tegenover de prijs/kwaliteit te zetten
    die cnc uit rotterdam kwam op 18.000 euro
    met wat software + opties er bij liep het snel op
    maar nog altijd minder dan de minimum 100.000 euro voor een cnc die ik in gedachten had
    1 van de opties was wel een freeskop voor zeta p2 clamex
    heb jij weet van betaalbare cnc's op de markt ?
    Vele mensen zeggen Festool is duur, Apple is duur ik zie het anders het is veel geld, sommige dingen staan naar mijn idee ook niet in verhouding maar ok andere merken kunnen daar ook wat van.
    De Festool familie wordt hier ook steeds uitgebreider het werkt gewoon super fijn en je kiest voor een systeem net als Apple
    Zelf heb ik een klein cnc machientje staan uit China. Het is net wat zoek je. Je mag me een berichtje sturen om niet dit topic helemaal te vervuilen hiermee.

Ben nu ook bezig met een LR32 achtig ding in elkaar aan het flansen omdat mij die van Festool ook te duur is

sorry voor de vraag, toxiq
    wie A zegt, mag desgewenst ook B zeggen of minstens een vraag verwachten
    als je een CNC in de prijsbeoordeling van het LR32-systeem plaatst, dan is het logisch dat ik naar de prijs van een CNC vraag, en daarom niet direct de prijs van de jouwe
    voor zover me bekend ligt de prijs van CNC's ver boven het budget van een gepassioneerde liefhebber
    ik dacht dat je minstens op 100.000 euro moest rekenen
    het was dan ook verrassend er op prowood eentje te vinden aan 18.000 euro
    en op dit forum en op het internet zijn er zelfbouwers
    mijn nieuwsgierigheid is dus niet per sé ongezond
    Dat ik een CNC heb wil toch niet zeggen dat ik de vlag overal moet uithangen, het was meer de toon waarop die gesteld werd, helaas is dat het probleem met internet
    De tonatie ontbreekt dus soms kun je met teksten alle kanten op.
    Ik weet niet hoe je aan prijzen van 100.000 komt, maar het kan voor veel minder
    Snuffel maar eens rond op cnczone.nl (open source machine)
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Dat ik een CNC heb wil toch niet zeggen dat ik de vlag overal moet uithangen, het was meer de toon waarop die gesteld werd, helaas is dat het probleem met internet
    De tonatie ontbreekt dus soms kun je met teksten alle kanten op.
    Ik weet niet hoe je aan prijzen van 100.000 komt, maar het kan voor veel minder
    Snuffel maar eens rond op cnczone.nl (open source machine)
    hoi, toxiq
    het prijsverschil tussen de lr32 & een cnc trof me
    we zijn nog altijd houtvrienden
    dank voor de tip

Forum Rechten