Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37
    oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015

Hebben jullie dat nou ook?

Hebben jullie dat nou ook, dat je een verdomd mooi stuk hout hebt, en maar niet kunt besluiten wat je er mee gaat doen, of wat je er mee wil gaan maken? Dit is een stuk olijvenhout, loodzwaar en behoorlijk hard, het bruikbaar gedeelte is ± 27 cm hoog, boven 17 cm breed, en onder een doorsnede van± 12 cm. In eerste instantie dacht ik er een beeld uit te kappen, daarna dacht ik iets op de draaibank, voor een schaal heb ik denk ik veel verlies, alhoewel, in de onderkant zitten wat scheurtjes, dat zou er dan toch van af vallen. Of misschien een vaas, ik vind het moeilijk, of we leggen het stuk maar weer terug op zijn plaats, tot we het weer voor de zoveelste keer in de handen nemen, en dan besluiteloos weer terug leggen?

Groet Pel.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      SDC12257.jpg
Bekeken:   587
Grootte:   100,8 KB
ID:        77837

Naam:      SDC12258.jpg
Bekeken:   588
Grootte:   100,7 KB
ID:        77838

Naam:      SDC12259.jpg
Bekeken:   588
Grootte:   101,2 KB
ID:        77839
    Hout wirktj.

Pel, dat komt me heel bekend voor.

Op die eerste foto zag ik overduidelijk een romp met een deel van de nek en armen. Er zit zelfs een navel in. Ik dacht nog: "dat is een mooi beeld".

niks meer aan doen..

Ik dacht hetzelfde als meron��

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shadowman Bekijk Berichten
    Ik dacht hetzelfde als meron��
    Ja dat zit er op het oog in, echter de tuinman heeft een kant net tekort afgezaagd, anders zat dat er perfect in, het hoofd en de twee verkorte armen. Ik denk dat die twijfel komt doordat het een heel mooi stuk hout is, wil je daar nog iets mooier van maken, als dat het hout nu al is, in zijn natuurlijke vorm, en dat is m.i. onmogelijk. Dus wat flyer zegt is eigenlijk de juiste beslissing.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

WTF.

Dat is puur natuur? Toeval bestaat niet, net een torso!

Indeed, niks aan doen

Michelangelo zou het zo goed keuren,
    geloof me en er een hele mooie plek (bv. bij mij) voor uitzoeken.
    Veel plezier aan dit mooie stuk!

tekst er af poetsen, oliën en dan op een sokkel met de tekst 'O Lijf' er onder
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    tekst er af poetsen, oliën en dan op een sokkel met de tekst 'O Lijf' er onder
    Helemaal mee eens!

Forum Rechten