Hebben jullie dat nou ook?

P

Pel

Guest
Hebben jullie dat nou ook, dat je een verdomd mooi stuk hout hebt, en maar niet kunt besluiten wat je er mee gaat doen, of wat je er mee wil gaan maken? Dit is een stuk olijvenhout, loodzwaar en behoorlijk hard, het bruikbaar gedeelte is ± 27 cm hoog, boven 17 cm breed, en onder een doorsnede van± 12 cm. In eerste instantie dacht ik er een beeld uit te kappen, daarna dacht ik iets op de draaibank, voor een schaal heb ik denk ik veel verlies, alhoewel, in de onderkant zitten wat scheurtjes, dat zou er dan toch van af vallen. Of misschien een vaas, ik vind het moeilijk, of we leggen het stuk maar weer terug op zijn plaats, tot we het weer voor de zoveelste keer in de handen nemen, en dan besluiteloos weer terug leggen?

Groet Pel.

SDC12257.jpg

SDC12258.jpg

SDC12259.jpg
 
P

Pel

Guest
Ik dacht hetzelfde als meron��

Ja dat zit er op het oog in, echter de tuinman heeft een kant net tekort afgezaagd, anders zat dat er perfect in, het hoofd en de twee verkorte armen. Ik denk dat die twijfel komt doordat het een heel mooi stuk hout is, wil je daar nog iets mooier van maken, als dat het hout nu al is, in zijn natuurlijke vorm, en dat is m.i. onmogelijk. Dus wat flyer zegt is eigenlijk de juiste beslissing.

Groet Pel.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Michelangelo zou het zo goed keuren,
geloof me en er een hele mooie plek (bv. bij mij:eek:) voor uitzoeken.
Veel plezier aan dit mooie stuk!
 
P

Pel

Guest
Ik heb de grof gezaagde kanten glad geschaafd en een beetje opgeschuurd, maar het mooiste hout zit m.i. binnenin, ik heb de kopse kanten een beetje nat gemaakt om de kleur wat op te halen.

Groet Pel.

olijf1.jpg

Olijf 2.jpg
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Kun je hem niet doormidden halen zodat de voorkant een O Lijf blijft en de achterkant gebruiken voor de tekening in het hout? of is het daar te dun voor? Ik vind de vorm erg mooi zo ik denk dat als je zou willen je er geen 2e van vind.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.