wieg/ledikant voor een tweeling

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
mijn schone zuster krijgt gezinsuitbreiding.
ik had aangeboden de familie wieg die opa nog gemaakt heeft een opknapbeurt te geven.
maar nu blijkt het een tweeling te worden.

Dat gaat niet passen dus wil ik wat nieuws maken.
is een tweepersoonswieg handig/praktische in gebruik? heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee
 

PetraD

Actieve deelnemer
29 okt 2015
70
11
België SKW
Hangt van de mama en de baby's af. Eerste kindjes? Ik heb geen tweeling maar wel 3 kindjes en mij lijkt het niet zo handig. Sommige baby's draaien vrij snel van rug naar buik. Of refluxbaby's slapen op hun zij en om doorrollen te vermijden worden buik en rug ondersteunt met kussentjes. Ik vind de tijd dat je van een wieg kan genieten zeer kort. Ze zijn snel te groot. Tegenwoordig kan je de bodem van een speelbox verhogen en wordt die als tijdelijke wieg gebruikt. Ik zou met de mama goed overleggen voor je begint.
Groetjes Petra.
 

Nik

Nieuw lid
15 dec 2016
4
0
We hebben zelf ook een tweeling, verrassing bij nummer 3 :) en die hebben de eerste tijd in de wieg/mand die bij de buggy hoorde geslapen, maar daar groeien ze zeer snel uit. Daarna ieder in zijn bedje, maar wel,tegen mekaar geschoven en overdag idd in de box.
Dit omdat we de bedjes al hadden en de box zo beneden kon blijven staan en we daar ook niet genoeg plek voor hebben in onze kamer.
Een box bestaat ook in een iets grotere uitvoering zodat je d’er langer geniet van hebt bij een tweeling ook. Onze meisjes zijn bijna 2 jaar en we gebruiken de box nog als ‘strafhoek’, sinds ze nu alles zelf willen doen en ontdekken. Bij een box kan je ook nog een afscheiding, een net heb ik al gezien, plaatsen als ze mekaar te hard storen, maar eigenlijk zijn ze dat van in mama’s buik al gewend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.