Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Excuses Eldert, ik dacht op de foto te zien dat er met een of ander vloeibaar spul een naad naast de zwaluwstaart gemaakt was, dan heb ik niets gezegd sorry.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deTafelvanHendrick Bekijk Berichten
    Dat ziet er mooi uit Eldert! Proficiat. En bedoel je er mee dat je ook geslaagd bent voor de opleiding? Dan nogmaals gefeliciteerd En welke opleiding is dat?
    Groet, Hendrick
    Ik heb inderdaad mijn certificaat voor dit jaar. Er kan nog een jaar achteraan voor meer technieken als ik wil.
    Het is een jaaropleiding via het Ambachtshuis.https://www.ambachtshuis-brabant.nl/...pleiding-hout/ De lessen werden gegeven door Olaf van Dam van Woodskepping. http://www.woodskepping.nl/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo Bekijk Berichten
    Hoe veel geheime vakjes dienen we te vinden ?

Mooi werkstuk trouwens.

Ik ga ervanuit dat de wipschakelaar de verlichting bedient, maar waar dient de knop (?) rechts dan nog voor?
    Dank je!
    Er zitten 3 verborgen lades in en het schuine middenvak kan omhoog.
    Aan de rechterkant zit een usb-lader

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas0639 Bekijk Berichten
    Mooi Eldert. Het ontwerp heeft een zekere lichtheid en de gekozen houtcombinatie versterkt dat.
    Wat was het oordeel van de school?
    mvg
    Klaas

Merci!
    Mijn leraar was blij dat ik zo ver kwam want ik heb het mezelf behoorlijk lastig gemaakt. Maar het oordeel was goed gelukkig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willems Ontwerp Bekijk Berichten
    Pel, Dat zie je verkeerd denk ik

Dit zijn dubbel zwaluwstaarten. Foto links is de enkele uitvoering, die is uitgetekend en nogmaals uitgevoerd te zien op de rechter foto. De planken zijn uit hetzelfde hout, het contrast komt van de zwaluwstaart gezaagd uit het hout van de linker foto.

Leuke secretaire met een paar moeilijke elementen Eldert!

Dat verlichtingspaneel, dient dat om door een tekening oid heen te schijnen? Waarschijnlijk voor negatieven?
    Het klopt wat je zegt Willem, het is een dubbele zwaluwstaart inderdaad. Ik vond het een mooie uitdaging en dat heb ik geweten! er zit meer lijm in dan me lief is helaas, maar wel volledig met de hand gelukt.
    De lichtbak is om bijvoorbeeld tekeningen of foto's over te trekken of zo. De praktische toepassing is in deze ondergeschikt aan de uitdaging, hoewel ik altijd al een lichtbak wilde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Apart ontwerp, alhoewel ik de poten iets zwaarder had uitgevoerd, meestal zie je deze lessenaars met wieltjes er onder, dat zal hier waarschijnlijk niet gaan denk ik. Ik vraag me wel af, waarom je mooi passende zwaluwstaarten van de lade, met een rand van pasta of iets dergelijks hebt gemaakt, waarschijnlijk om de zwaluwstaart te accentueren? Wat m.i. een averechts effect geeft omdat niet passende zwaluwstaarten doorgaans van armoe opgestopt worden. Misschien dat ik wat negatief overkom Eldert, wat geenszins mijn bedoeling is, dit is mijn eerlijke mening, smaken verschillen nu eenmaal. Ik zou ook een heel mooi verhaal kunnen hebben gehouden, maar of je daar nou beter van wordt?

Groet Pel
    De dimensies van het hele bureau zijn 800bx600dx1000h met de poten van 20x40. Het is al best een zwaar geheel zo!
    Met wieltjes had ik nog niet gezien, ook een leuk idee!

Dat is een mooie lessenaar! En bedankt voor de foto’s.
    Groeten, Raymond

Junior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Dat is een heel knap lessenaartje, zeker in het kader van de opleiding. Had je geen last van de tijdsdruk om het af te werken en het allemaal binnen de gestelde tijd (netjes) af te krijgen?
    Hoe ga je hem afwerken?
    Groet,

Ed

Nette uitvoering en diverse technieken mooi uitgevoerd. Mocht je dubbel zwaluwstaarten sneller willen maken kijk dan eens naar het incra LS systeem. Natuurlijk is dit met de hand gedaan, een echte uitdaging en blijk van vakmanschap.
    Mijn eerste indruk van dit bureau/lessenaar was dat ik de verhouding tussen de dunne poten en het bovendeel mij niet harmonieus overkomt. Wat het is weet ik niet, misschien mijn smaakgevoel. Kan natuurlijk ook aan de foto liggen hoor. Wat Pel voorstelt : dikkere poten zou niet mijn advies zijn want ik vind deze poten juist heel mooi.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Nette uitvoering en diverse technieken mooi uitgevoerd. Mocht je dubbel zwaluwstaarten sneller willen maken kijk dan eens naar het incra LS systeem. Natuurlijk is dit met de hand gedaan, een echte uitdaging en blijk van vakmanschap.
    Mijn eerste indruk van dit bureau/lessenaar was dat ik de verhouding tussen de dunne poten en het bovendeel mij niet harmonieus overkomt. Wat het is weet ik niet, misschien mijn smaakgevoel. Kan natuurlijk ook aan de foto liggen hoor. Wat Pel voorstelt : dikkere poten zou niet mijn advies zijn want ik vind deze poten juist heel mooi.
    Ja maar Wim, ik bedoel met dikkere poten geen echte dikke poten, Eldert heeft een poten maat genomen van 2 cm x 4 cm, als hij van die 2 cm naar 2,5 cm dikker was gegaan zag het er m.i. heel anders uit, dus 2.5 cm x 4 cm. Dan waren de verhoudingen denk ik beter geweest, nu zul je misschien zeggen die halve centimeter maakt toch niet veel uit, ik kan je zeggen dat je daar lelijk in kunt vergissen. Ik wil door deze bewering het werkstuk van Eldert zeker niet afkraken, nogmaals het is mijn mening.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten