spuitcabine maken

beki

Actieve deelnemer
2 jan 2012
36
0
Is het mogelijk om zelf een spuitcabine te maken die voldoet aan de normen?
Ik zou een ruimte van 60m² willen inrichten als spuitcabine. Wat heb ik daarvoor nodig?
Kan ik zelf een afzuiging zetten, en een extra verwarming, eventueel een watermuur. (wat heb je allemaal nodig?)

Of is dat iets dat je beter overlaat aan een professioneel bedrijf?
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Je zit met onderdruk, voorfilter,nafilters, en de hele reutemeteut.

Waarom het wiel opnieuw uitvinden kijk op marktplaats voor een tweedehandse op gas of diesel.

Veel simpeler.

Succes

Gr Danny
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Sinds ik veel op YouTube kijk, heb ik ontdekt dat je alles zelf kan maken.
Dus, ga ervoor!!
Google veel, kijk filmpjes, lees artikelen, bezoek een echte spuiterij. En ga aan de slag!
Er is echter wel een MAAR!
Als je het voor geld besparing doet, dan kom je vaak bedrogen uit. Zelfbouw kost vaak net zoveel als iets kant en klaar kopen.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Ik spuit in mijn badkamer en doe dat als volgt:
Alle meubilair verwijderen.
Wanden afdekken met plastic, dit is statisch en trekt stof aan, een mooi voordeel :)
In het badkamerraam plaats ik een monsterachtige slakkenhuis ventilator.
Voor de verlichting gebruik ik 2 led bars, elk met een enorme lichtopbrengst, niet overbodig.
De vloer spuit ik goed nat, de sproeier laat ik langzaam lopend op de vloer liggen.
De te spuiten delen hang ik op aan zgn kledingrekken, zijn vaak gratis op marktplaats te vinden.
Ik breng de temperatuur in de badkamer naar 25 graden met infrarood, voor een habbekrats te vinden bij de kringloop.
Vervolgens kan het spuiten beginnen.
Voor mij is het belangrijk dat ik zo weinig mogelijk overspray heb, vandaar de toegepaste slakkenhuis ventilator.
Het is wel geen profi setup, maar in mijn badkamer van 3 bij 3 haal ik goede resultaten.

PS: vergeet niet adembescherming en passende kleding, dat wil zeggen, niet pluizend, te dragen.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik dacht dat er in een echte spuiterij altijd juist een overdruk heerst van gezuiverde lucht. Dat om te zorgen dat er geen vervuilde lucht aan wordt gezogen via eventuele kieren of een deur die een keer open gaat.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Vergeet ook niet als je dit eventueel (semi) professioneel doet, brandverzekering melden en milieuvergunning.
Opslag producten in brandvertragende kast met lekbak etc...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.