Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Lak over olie

Lak over olie

Hoi allen
    Ik heb pas een eiken schaaldeel gerookt met ammoniak en afgewerkt met whitewash vloer olie. De plank doet nu dienst in de toilet onder de waskom. De olie afwerking valt echter tegen, heel veel kringen etc van het water en de spetters. Ik wil het nu afwerken met bv trae-Lyx oid. Kan ik dat, na licht opschuren, gewoon aanbrengen of moet ik meer uit de kast halen?

022EF323-1EFC-4B4C-B92C-472D8F69CDB5.jpg
    Laatst gewijzigd door Clements; 11-06-18 om 17:28.

Het is een waxolie van Lab. met whitewash pigment

Daar ga je niet overheen willen lakken - dat moet je echt eerst verwijderen. Pure (drogende) olie daarentegen kun je, nadat de olie uitgehard is, gewoon overheen lakken. Het pigment, en vooral de was, gaat je hier in de weg zitten.

Mmm balen. Bedank iig. Dat wordt dan schrapen en schuren 😬

Ik zou overwegen de plank te laten logen - eiken heeft open porieën, en ik vraag me af of je het er met schrapen en schuren uit krijgt.

Of gewoon vaker in de olie zetten. Ik heb een plankje in de douche die altijd nat wordt maar geen kringen geeft of watervlekken. Daarentegen laten zeepresten wel vlekken achter dus wel altijd afdoen natuurlijk.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten