Gereedschapskoffer haakse slijpers gezocht

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Omdat ik steeds spansleutels en slijpschijven etc kwijtraak ben ik op zoek naar een opbergkoffer voor mijn haakse slijpers. Liefst heb ik alles in 1 koffer (makita 125mm en bosch 230mm), dus als iemand een tip heeft voor een bruikbare universele koffer hoor ik het graag, zoeken is nl. Niet echt mijn hobby... :)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
@SereN; vraag is of andere merken slijpers daarin passen. Probleem is dat ik een bosch en een makita heb, (ook nog een Fein, maar die mag evt. los blijven.) Dus geen idee of zoiets dan werkt....

@Superkees; zijn die Auerbovxen zelfde maat als systainers?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Systainer van gestook zijn 396 mm x 296 mm. Die van Auer 40 cm x 30 cm. Nagenoeg gelijk. Ik heb ze zelf (nog) niet. Dit is wat ik op internet kan vinden.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Ik moet hoe dan ook een grotere uitvoering hebben. Bij een systainer zou dat een maxi moeten zijn, maar die lijkt Auer ook te hebben.
Is dit merk ergens reallife te zien?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.758
731
Enschede, Twente
Ik moet hoe dan ook een grotere uitvoering hebben. Bij een systainer zou dat een maxi moeten zijn, maar die lijkt Auer ook te hebben.
Is dit merk ergens reallife te zien?

Nope, ze verkopen direct, dus nergens in een winkel te bekijken. Maar… ik heb wat Auer spullen en kan je verzekeren dat ze heel degelijk gemaakt zijn, goede spuitgieters zijn het. Of een grote box van hen handig is hangt ervan af hoe intensief je die gebruikt — als je er veel mee sleept en doet kun je ook denken aan een stalen of alu koffer of een munitiebox die je bij de dump kunt kopen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Die box staat veel tussen systainers, dus geef ik de voorkeur aan een kunststof buitenkant of kunstof delen ivm beschadigen. Maar zal eens kijken wat er precies te koop is, de slijpers wegen best wat nl...
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Net een stapel auer kisten gekocht, tot nog toe zeer tevreden over de kwaliteit. Niet compatibel met festool oid. Dat niet.
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Grootste is 30x40x40 en die is goed. Heb zelf m'n slijptollen (2) in een kist van 30x40x30 en dat past met wat schijven ed.

- - - Updated - - -

Of wil je ook een grote haakse herrie in een kist?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Er moet een 230mm bij, dus die zal niet in een reguliere systainermaat passen. Ik heb echt maatje maxisystainer nodig.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Ik ben benieuwd naar de oplossingen. Zie graag ook foto's van hoe het in de box eruit ziet dan.

Ik heb nu mijn kleine haakse slijper in een box van de gamma. Met plukschuim een indeling gemaakt. Dat bevalt uitstekend. Voor de grote haakse slijper moet er ook nog iets bedacht worden. Ik heb die nu los in een grote eurobox. Das heel onhandig.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Systainer van gestook zijn 396 mm x 296 mm.
Gezien de heftige discussie die het merk in kwestie vaak weet los te kweken, blijft dit toch dé auto-correct vd eeuw.

(Ik kan niet(s) bijdragen over de keuze m.b.t. de gereedsschapkoffer, sorry)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.