montageset voor deuren

WR1944

Oud hout
Ik heb geen ervaring met de set maar als ik de video bekijk lijkt het me te gaan over het plaatsen van een specifieke deurkozijnconstructie. Als je een dergelijke constructie gebruikt lijkt het me werkzaam.
In Amerika koop je deuren compleet met het kozijn. Dat kozijn heeft alleen de zijposten en de bovenkant. Met een hulplatje worden ter plaatse van de drempel de verticalen op afstand gehouden. Je plaatst het kozijn met shims verticaal en haaks en schroeft het vast aan de muurconstructie. Aan beide zijden met een sierlat aftimmeren en klaar is Kees.
https://www.homedepot.com/p/MMI-Doo...ngle-Prehung-Interior-Door-Z020495R/207080938
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Bij mij weten is de set van wolfcraft voor het monteren van lijstwerk. Het plaatsen van deuren is bij mij het afhangen van de deur. En daar zijn andere sets voor. Je hebt voor elk scharnier en slot een andere mal nodig. Ook voor het beslag zijn mallen te verkrijgen.
Hier de eerste die ik kon vinden https://www.freesmal.nl/ maar ook toolstation.nl hebben freesmallen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
In Nederland ben ik dit soort kozijnen nog niet vaak tegengekomen, zo af en toe kom ik bij de zuiderburen en daar zie ik deze wel. Maar het is m.i. een set voor het stellen/monteren van zo'n kozijn, niet voor het afhangen van deuren.
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Dit is alleen voor het kozijn zo te zien. En dat kan ook erg goed met een latje en een stukje touw. Evt aan te vullen met wigjes. Oog als je wat meer fancy gaat met een setje Winbags (geen aandelen).

Voor het afhangen van deuren heb je, zoals Wim al laat zien, diverse prima freesmallen.

Alles daartussenin gaan die paar hulpstukken niet helpen!;)

Groet,
CC
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.