Colt maxicut

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Wie heeft er ervaring met de colt maxicut boren?
Als je op het demo filmpje kijkt, dan zou je een flink stuk in kops hout moeten kunnen boren zonder dat de boor echt heet wordt.
Ik heb echter in een stuk iepenhout (kops), geboord met een colt maxicut van 50mm over een diepte van ca 9cm, torental ca 1200, maar de boor werd bij mij toch wel erg heet.
Telkens ca 1cm boren en dan weer terug lossen.
Ik moet zeggen de boor sneed fantastisch, maar werd toch wel erg heet, ondanks dat ik de boor telkens loste en wat liet koelen.
Het gat boren duurde ca 6minuten.
 
Leo, ik gebruik de colt boren al jaren, tot grote tevredenheid, maar met diep boren worden ze echt wel heet. Het is ook een beetje afhankelijk van de houtsoort en toerental hoe heet/warm ze worden. Ik los na ongeveer 3cm en hoe dieper ik boor des te meer ik los. Ik heb 1x vastgezeten door te lang door te gaan en het was een heel klus om de boor weer uit het hout te krijgen.:mad:
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Hoi Nico,
Gebruik jij ook de geadviseerde snelheden? Zijn wel erg hoog volgens mij.
Voor de 50 mm 1000-2500 toeren.
Bij mij leek het of de puntjes van de boor verkleurd waren na het boren.
 
P

Pel

Guest
Het is een tijd geleden dat ik ze gebruikt heb, maar ik meen dat ik tot iets van 400 à 500 toeren ben gegaan, en dat ging prima, ook en kopshout.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.