Help klauwplaat kapot??

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Vandaag is echt mijn luckyday.

Eerst mijn fiets kapot en scherm van mijn telefoon gebarsten.

Nou de frustratie gewoon wegdraaien achter de draaibank..
Ik draai de faceplate er af om mijn chuck erop te plaatsen... past het ineens niet meer???? chuck helemaal klem.

Met moeite heb ik deze weer los gekregen maar wat nu?
gecontroleerd op vuil en bramen (door het grove losdraaien zaten er toch krasjes in).
Kan zelf geen oorzaak achterhalen

Om dingen uit te sluiten.

ligt het aan de draad op de draaibank
Hiervoor heb ik de faceplate er terug op gedraaid
20180605_161916_1528209734489_resized.jpg
Dit gaat netjes en soepel.

Dan zou je zeggen het ligt aan de klauw, om dit te testen heb ik een verloopstuk die ik had liggen erin gedraaid.
20180605_161927_1528209735311_resized.jpg
20180605_161941_1528209736131_resized.jpg

Dat gaat ook soepel.

Maar als ik dan de chuck erop wil draaien.
20180605_161838_1528209733647_resized.jpg
draait die op dit punt niet meer verder:confused:

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen.
Een nieuwe klauw aanschaffen gaat toch wel erg ver, ik ben ten einde raad:(
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Dankjewel voor het meedenken. Maar in mijn chuck zelf zit geen inbus om hem vast te draaien, alleen op de faceplate.
Waar ik met mij hoofd niet bij kan is dat ik de chuck van de plank af pak naar hem 100x te hebben gebruikt en ineens past het niet.
En de kras die in de chuck zit kan het ook niet zijn want het verloopstukje past wel. Heel verwarrend
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Ja, het heeft altijd gepast. Alleen ik kan de chuck nog geheeld doordraaien op de draaibank. Het klemt op het laatste stukje.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.978
807
Omgeving Leiden
Ik kan niet op de foto zien of er wat er aan de chuck vast zit. Loopt die daar misschien op vast en heeft het niks met de schroefdraad te maken?
 
P

Pel

Guest
Ga alles eens rustig op je gemak bekijken Bart, het kan immers niet spoken, het heeft altijd een oorzaak, en van hieruit kunnen wij weinig tot niets doen. kijk de draad eens minineus na.

Groet Pel.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ik heb mijn draaibank met korting kunnen kopen omdat de draad van de spil niet goed was en er geen enkele chuck of faceplate op ging.

Ik heb toen de schroefdraad van de spil met remreiniger goed ontvet en laten drogen toen met zwarte marker de schroefdraad helemaal zwart gemaakt.
Dit alles zeker 10 minuten laten drogen en toen de chuck er met de hand zachtjes er opgedraaid tot ik weerstand voelde.
Dan er weer vanaf en kijken waar het zwarte weg was en die plekken voorzichtig met een sleutelvijltje nawerken en het hele proces weer herhalen totdat de chuck past.

Misschien is dit iets wat je kunt doen..... zeker 1 x zwart maken om eens te kijken waar de draad klemt.
ps. Ook de draad van de chuck goed ontvetten en schoonmaken anders krijg je misschien een foute indicatie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.