Al meer dan 150 forumleden!!

A

Athanor

Guest
Is het jullie opgevallen dat we dit weekend al de 150 leden zijn overschreden? Ik ben nog maar sinds juli aangesloten en was nr. 96. We kunnen spreken van een gezonde groei. Die draagt een belofte in zich voor veel discussie en gevarieerde onderwerpen. Waar we in andere facetten van de samenleving nog wel eens vraagtekens bij ongebreidelde groei kunnen zetten, kunnen wij er hier voordeel van trekken. Wat wil je als enthousiaste en geinteresseerde houtbewerker nog meer?

Complimenten aan de initiatiefnemers!

Groet van Fons
 
A

Athanor

Guest
Ik ben blijkbaar zo entousiast geworden dat ik door al het gehamer op de toetsen in staat geweest ben dit bericht wel 2 keer te plaatsen. Sorry! is misschien te veel van het goede?

Fons
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Dag Fons,

Bedankt voor je berichtje!
Het is inderdaad enorm leuk om te zien dat het initiatief zo goed aanslaat, en dus aansluit bij een bepaalde behoefte.

Uiteraard staan we open voor suggesties, zie daarvoor al reeds lang openstaande postings.

In ieder geval, mede namens Jaap, bedankt voor al jullie actieve en positieve bijdragen!

gr, Wim
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Dank aan de initiatiefnemers :!:
Dankzij deze houtwurmen kunnen wij nu onze kennis delen.
Want we kunnen altijd leren, niet alleen van onze fouten, maar ook van elkaar.

Ik zou zeggen, op naar de 200!

Groet,

Kor
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Ik was nummer 131, als ik het goed heb. In de laatste zag ik nogal wat nieuwe namen de revue passeren, zo het gaat goed met ons clubje. Leuk om te zien dat er nogal wat activiteit is van diverse leden, maar het kan nog beter.
Ad
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ja, geweldig om te zien! Ook vanaf hier een dikke pluim aan Alex Dopeling!! Zonder zijn promotiewerk waren nog lang niet zo ver geweest! Op naar de ....??? Wanneer gaan we een feestje houden?

Voor degenen die van getallen houden, sinds de eerste bekendmaking begin maart 2008, hebben we meer dan 7100 unieke bezoekers gehad, die bijna 150.000 keer een pagina opgevraagd hebben.
De laatste weken (het weer heeft grote invloed!!) zitten we gemiddeld boven de 150 bezoekers per dag, met als voorlopig record 194 bezoekers op 1 dag. Er zijn dus veel meer lezers dan geregistreerde forumleden, die overigens wel al bijna 1500 berichten bijelkaar geschreven hebben. En daar zit, volgens mij, onze werkelijke toegevoegde waarde in. Daarmee hebben we, naar ik mag hopen, die bijna 7000 mensen die ons forum bezochten, maar zich nog niet registreerden een plezier gedaan.

jaap

ps van de ruim 7100 unieke bezoekers haakt wel 30% weer direct af, omdat ze op een verkeerde site terechtgekomen zijn, de taal niet kennen etc.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Het is geen pessimisme en geen optimisme maar nu ik dat zo lees moet ik denken aan het verhaal van de Initiatiefnemer van Fine Woodworking, het Amerikaanse tijdschrift. Hij was zijn baan kwijt, kreeg een jaar doorbetaald, en daarmee de gelegenheid om iets anders te zoeken
Hij bedacht de FINE WOODWORKING gokte op 800 abonnees in het eerste jaar om te kunnen blijven voortbestaan en had er na - als ik het goed heb onthouden- een half jaar 125.0000!
Ik vind 150 leden nog wel weinig. Ik zie daar wel verklaringen voor. Het hout is hier behoorlijk prijzig en niet makkelijk te verkrijgen. De waardering voor hobbiewerk in hout is niet erg hoog. De waardering voor ambachtelijk je handen vuil maken, in een overall lopen en physiek inspannen is in een land van vooral driedelige costuums, mantelpakjes en Lap Tops echt niet hoog. Je inspanningen worden meestal slecht betaald, een physiotherapeut verdient (of verdiende) heel wat meer en die heeft echt voor geen 20.000 euro (meestal meer) aan spullen in een dure werkplaats staan. Dan komt daar bij dat we in Nederland niet echt innoverend bezig zijn in dit soort ambachten, (behalve die mensen die een mooi ambacht in een product met ongeschoolde medewerkers en lopende band werk vertalen, geld, geld, geld verdienen) dat heeft onder andere te maken met het gegeven dat Hollanders zuunige mensen bin. En dan schat ik ook een beetje in dat het ondernemersschap in Nederland op het kleinschalige niveau flink aan kracht heeft ingeboet. Wat wil je ook met zo'n overheid? Om onze website te ontdekken moet je ondernemend zijn, om een bijdrage te leveren moet je ondernemend zijn, om daar tekeningen en fotoos bij te leveren moet je ondernemend zijn. Om ondernemend te zijn voor een website als deze waar je weinig direct profijt van je activiteiten trekt, moet je ondernemerschap gevoed worden door passie. Passie voor hout, passie voor gereedschap, maar bovenal passie voor mensen. We hebben nog een hoop te doen mensen. En....ja hoor wie het kleine niet eert is ......
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Hulde Dopeling. Sterke analyse! Woodworking moet je durven!!!!
 
A

Athanor

Guest
dopeling zei:
Het is geen pessimisme en geen optimisme maar nu ik dat zo lees moet ik denken aan het verhaal van de Initiatiefnemer van Fine Woodworking, het Amerikaanse tijdschrift. Hij was zijn baan kwijt, kreeg een jaar doorbetaald, en daarmee de gelegenheid om iets anders te zoeken
Ik herinner me dat ik onder de indruk was toen ik het artikel las. Vooral ook hoe de filosofie van het blad consequent op de meubelmaker gericht blijft en zij zich niet door commercie laten dicteren; bijv. door de achterpagina (nog steeds) niet aan een goed betalende adverteerder uit te geven, maar daar een uniek werkstuk van een vakman te showen.

dopeling zei:
De waardering voor ambachtelijk je handen vuil maken, in een overall lopen en physiek inspannen is in een land van vooral driedelige costuums, mantelpakjes en Lap Tops echt niet hoog.
Je raakt daar nu echt een gevoelige snaar bij me. Ik denk dat de menselijke maat daarbij te veel uit het oog is verloren. Dat blijkt vooral ook uit de ambachtelijke opleiding voor jongeren. Veel theorie en (te)weinig praktijk, niet aansluitend bij jongeren die niet met de theorie mee kunnen komen maar waar mogelijk wel een goede vakvrouw/man in schuilt. Dat moet beter!

Gelukkig heeft Harry Verhoeven daar een uitstekend werk over geschreven getiteld "De verwondering van het maken". Verhoeven, eveneens actief als beeldend kunstenaar, meent, dat er onvoldoende bewegingen op gang zijn te krijgen om een rijk cultureel erfgoed, zoals het ambachtelijk maken als onderdeel van arbeid en zingeving aan het bestaan, te beschermen of via het onderwijs in ere te herstellen. 'Werken met plezier gaf en geeft een belangrijke meerwaarde aan het maatschappelijk manifesteren en persoonlijk welbehagen', aldus Verhoeven.

Zijn boek is een mooi document over de ontwikkeling van de bouwopleiding door de eeuwen heen van gilde tot de leerlingstelsel. Zie ook: http://www.eyckehorst.nl/boek/brochure.html

Fons
 

engineer

Actieve deelnemer
4 sep 2008
41
0
Op naar de 200, dat moet dit jaar nog kunnen lukken!

Even voor mijn (en andere recentere leden) info: wie is of zijn eigenlijk de initiatiefnemer(s) van dit mooie forum?
 

Ger

Actieve deelnemer
7 aug 2008
28
0
Beste Forum lezers,

Ik ben blij dat ik deze site gevonden heb, Ik heb er al een heleboel baat bij gehad en ik feliciteer dan ook de mensen die dit forum opgezet hebben met tot nu toe al 150 leden.
Ik ben ervan overtuigt dat het er zeker nog veel meer worden blijven doorgaan .
En verder nog veel succes.

mvg Ger
 
A

Athanor

Guest
engineer zei:
Op naar de 200, dat moet dit jaar nog kunnen lukken!

Even voor mijn (en andere recentere leden) info: wie is of zijn eigenlijk de initiatiefnemer(s) van dit mooie forum?

Hallo Ger,

Naar mijn beste weten en door de analyse van een eerder bericht uit dit topic denk ik dat dit door Jaap en Houtbewerker is opgezet.

Groet van Fons
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
Athanor zei:
engineer zei:
Op naar de 200, dat moet dit jaar nog kunnen lukken!

Even voor mijn (en andere recentere leden) info: wie is of zijn eigenlijk de initiatiefnemer(s) van dit mooie forum?

Hallo Ger,

Naar mijn beste weten en door de analyse van een eerder bericht uit dit topic denk ik dat dit door Jaap en Houtbewerker is opgezet.

Groet van Fons


ik kreeg va Jaap ooit een mail waarin hij mij vertelde dat hij een post uit mijn blog op dit forum had gezet,, in die mail liet hij wel zoiets doorschijnen maar nooit als dusdanig op het forum

ik wil wel eens weten wie "baas" is
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Overal en altijd is er iemand de BAAS, zo ook in dit forum.
Deze persoon voor wie ik groot repect heb, verdient een grote pluim, ook al weet ik niet wie er nou precies de baas is. :D
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.