Aankopen van een partij eiken planken

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Goede avond,
Heb paar projectjes in het achterhoofd welke ik uit eik wil maken en hiervoor mag ik een partij eiken planken inslaan.

Wat is vandaag zowat de prijs voor iets als het volgende?

Gewesnte kwaliteit is "hout om tafels of kasten mee te maken", er mag wel een foutje inzitten, maar liever geen rustiek parket (al kan dit ook wel mooi zijn, maar dan op de grond en niet in de kast :D)
Droog en gezaagd, niet geschaafd.
Maten: ongeveer 25mm dik en minstens 1,2 meter lang, liever 2m lang. Minstens 10cm breed.
Totaal toch een kuub of zo.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Ik denk dat het erg aan ligt waar je de planken gaat halen.
Als je een lijstje bij de Arnhemse Fijnhout handel inlevert, krijg je waarschijnlijk precies wat je wilt. Maar daar betaal je dan ook voor, want dan gaan zij het uitzoeken en zagen.
Als je zelf bij een kleinere houthandel gaat uitzoeken, dan ben je goedkoper uit. Maar dan sta je wel een middagje in een stapel hout te graven.
Ik heb eens een hele berg eikenhout bij van Vliet Kastanjehout in Doorn gehaald. Dat is eigenlijk tuinhout, maar er zaten best mooie planken tussen. Ik denk dat ik toen ook ongeveer een kuub had, en daar heb ik toen ca. € 500,- voor betaald. Maar!! Dat was tuin kwaliteit. Dus nog niet meubeldroog, en best wel wat knoesten.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Ben erg tevreden over hard- en zachthout in Loenen bij Apeldoorn. Prijzen staan op de site en we hebben het samen uitgezocht.

Maakt ook uit waar je woont natuurlijk.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Ik woon zowat midden in belgenland. Denk dat ik ook eens wat dingen op marktplaats ga bekijken dan. En dan iemand heel zijn stock overkopen
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
In Eynatten zit KRIS HOUT die weeft veel gebruikt maar ook rustiek eikenhout.
Google maar eens, die staat met een groot aantal adverteties op marktplaats.

Fred
 

gids66

Actieve deelnemer
Houtzagerij Peleman in Puurs misschien eens contacteren.
Als ik daar voorbij rij, zie ik toch altijd massa's eik liggen.
Ze doen blijkbaar vooral parket, maar op hun website zie ik ook boolplanken, bekantrecht, ....
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Zit in de streek van het Pajottenland, dus eerder aan de linker kant van Brussel.

Mijn vraag gaat niet zozeer over waar dit hout te vinden, maar eerder wat het vandaag moet kosten om een kleine kuub eikenhout te kopen.
Het verhaal van Sunrayes daar heb ik iets aan. Die prijs / context / kwaliteit kan ik wat extrapoleren. Ik besef wel dat dit niet eenvoudig is, maar wel bruikbaar.

Heb mogelijks iets gevonden bij een particulier, maar het is een halve kuub zo te zien, misschien wat weinig. En de kwaliteit is nog onduidelijk ook. Bah, ga het me wellicht riskeren om er heen te gaan.
 

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Hoi Swake,

woon ook in het Pajottenland en heb een jaar terug een aanhangwagen van ongeveer 1.20 op 1.50 volgeladen met "halvelingen" .... dit zijn stukken eik van ongeveer 10 cm breed op 90, 80 en 60 cm lengte zn 2.5cm dikte. Deze waren reeds meer dan twintig jaar aan het drogen in een open "hangaar" en hebben mij ... 75 € gekost. Ik moet wel zeggen dat dit een uitverkoop was. In Okegem tegen Ninove. Ga misschien eens kijken in Lennik bij Van der Perre... Ook al goede prijzen gekregen... Groeten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.