Flottjet zaagtafel met wisselstroomschakelaar

Woody 22

Nieuw lid
6 sep 2014
3
0
Hoi allen,

Het is een tijdje geleden dat ik hier ben geweest.
Maken jullie het allemaal goed ;-) ?

Ik heb een dingetje met mijn flottjet combi cirkelzaag 3000 toeren / lintzaag 1500 toeren machine.
Het is een superzaagtafeltje en de originele schakelaar is kapot ( 0/1500/3000 toeren ) dus heb deze vervangen door een gewone aan/uit schakelaar.
Ik wil de machine graag alleen op 3000 toeren laten draaien daar de 1500 toeren niet van toepassing(niet nodig is)omdat
ik een losse Inca lintzaag heb.
Alleen komen er 6 zwarte genummerde draden uit de motor en zijn er vele combi's mogelijk, heb nu volgens mij draad 1 en 3 aangesloten en de zaagtafel draait 3000 toeren, draait de goede richting op :) alleen de motor wordt super heet, zo heet dat ik bijna mijn hand er niet op kan leggen, ruikt ook een beetje vreemd.

Wie kan mij aub helpen dit mysterie op te lossen voordat de motor schade oploopt?
Een vriend van mij heeft alles doorgemeten en allemaal verschillende waardes genoteerd ( ohm's ?) maar kan het niet omvatten.
Ik kan evt een foto hiervan doorsturen.

Voor nu alvast heel erg bedankt en een hele fijne dag!
Groet Woody22.
 

Woody 22

Nieuw lid
6 sep 2014
3
0
Hoi Jurriaan,

Superdank voor je bericht, ik kom bij je terug want ben nu thuis en het zaagtafeltje staat op mijn werkplaats,
btw, de oude schakelaar die erop zat kreeg ik in een bakje apart erbij en bestaat volgens mij uit zo'n 30 onderdeeltjes.
Dat is ook een reden dat ik gekozen heb voor 1 vaste snelheid.
Tnx again ;)
Groet
Woody.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Iemand aanbieden te helpen die dan vervolgens niets meer van zich laar horen, waardoor deze vraag zich genadeloos in het achterhoofd nestelt en je elke keer als je langs je zaag loopt er weer aan denkt, is wel vervelend, eigenlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.